Metaverse: 11 banen die zullen bestaan tegen 2030

Onze werklevens zullen allemaal drastisch veranderen in de virtuele wereld die bekend staat als de metaverse. Het metaversum zal bestaande banen radicaal veranderen en nieuwe banen creëren. Als uw organisatie te lang wacht met het plannen van een metaverse-strategie, kan het wel eens te laat zijn. Daarom is het zo belangrijk dat bedrijven een plan hebben voor toekomstige vaardigheden en dat mensen zich bij- en omscholen met het oog op de toekomst.

Er komen nieuwe veranderingen en nieuwe kansen aan. Bent u er klaar voor? Hier zijn enkele banen waar je nog nooit van hebt gehoord, maar waarvan wordt voorspeld dat er tegen het jaar 2030 veel vraag naar zal zijn.

Dit is een voorbeeld afbeelding

1. Avatar clothing designers

Afgezien van de pure technologie is de echte intrige van de metaverse het idee dat we daar kunnen bestaan als avatars waarmee we in bijna alle opzichten onze gang kunnen gaan zoals we dat in onze echte wereld kunnen. Dus, wie ontwerpt voor ons de laatste mode? Avatar kledingontwerpers.

2. Data bounty hunters

Omdat in de metaverse alles draait om gegevens, en u er zeker van wilt zijn dat u eigenaar bent van al uw gegevens, is er duidelijk ruimte voor data bounty hunters, die beschikken over de nodige juridische en datamining expertise.

3. Metahuman doctors

Hier wordt het super sci-fi. In theorie zullen onze biometrische en fysiologische gegevens worden gekoppeld aan onze avatars, waardoor het haalbaar wordt dat medische professionals een diagnose kunnen stellen en daadwerkelijk tests van potentiële behandelingen kunnen uitvoeren.

4. Construct architects

Interactie en mobiliteit zijn de sleutel tot de metaverse, en constructen - die alles zijn van een plaats tot een object of een ervaring - moeten worden ontwikkeld om de metaverse tot een realiteit te maken.

5. Event directors

Evenementen zoals concerten zijn al te bezoeken via spelomgevingen zoals Fortnite, en dit zal alleen maar verder groeien in de metaverse. Event directors die deze nieuwe realiteit van eventbeleving specifiek begrijpen, zullen veel gevraagd zijn.

6. Research scientist

Simpel gezegd is de metaverse een digitale replicatie van de werkelijkheid. Dat is geen kleinigheid. Een Metaverse research scientist zal essentieel zijn voor de metaverse-technologie. Dit zal vele vaardigheden met zich meebrengen, van software engineering, computer engineering, game ontwikkeling, data science, machine learning, computer vision, deep learning, en big data engineering. Een Metaverse research scientist heeft als taak een architectuur te creëren die voldoet aan het idee van alles.

Dit is een voorbeeld afbeelding

7. Ecosystem developer

De ontwikkelaar van het ecosysteem zal tot taak hebben de mogelijkheden van de metaverse op te schalen en tot leven te brengen. De ontwikkelaar van het ecosysteem zal worden belast met het overtuigen van de overheid om de verschillende metaverse functionaliteiten op te schalen.

8. Safety manager

Privacy kwesties zijn altijd synoniem geweest met het internet. In de metaverse zou de inzet nog hoger kunnen zijn. Zorgen voor veiligheid en beveiliging zal een sleutelelement zijn in hoe comfortabel leven en werken in de metaverse, dus dit is een baan waar veel vraag naar zal zijn.

9. Hardware creator

De visie van de metaverse is gebouwd op zowel hardware als op slimme codering. Headsets, camera's, sensoren: Dit zijn de nieuwe gereedschappen die we geleidelijk zullen moeten adopteren en waaraan we ons zullen moeten aanpassen, en iemand moet ze maken.

10. World builder

Of het nu de meest fantastische of angstaanjagende functietitel ooit is, een ‘World builder’ in het metaversum zal vergelijkbaar zijn met een ontwikkelaar van videogames, maar met meer vage en potentieel meer risicovolle verantwoordelijkheden. Toekomstgericht denken is hier de sleutel, net als het nadenken over de sociale gevolgen van wat er mogelijk is in de werelden die worden gebouwd.

11. Ad-blockers

Terwijl de virtuele jij en de echte jij zich in hun eigen nauw verbonden ruimten bewegen, kun je erop rekenen dat adverteerders zich op je richten en je zinloos lastigvallen. Toekomstige metaverse ad-blockers zullen helpen deze ergernissen tegen te gaan.

Contact met Adecco

Heb je vragen, neem contact op met Adecco

Naar contact