MKB Agro Limburg blikt terug op succesvolle samenwerking met Adecco werving & selectie
Agro Limburg is een klein MKB met vier medewerkers. Toen een van de directeuren met pensioen ging, moesten de taken opnieuw worden verdeeld en ontstond er een vacature voor een administratief medewerker planning. Contactpersoon John Hendriks schakelde Adecco permanent recruitment in, dé experts in werving en selectie die vervolgens het hele traject uit handen namen. Hoe deze samenwerking eruit zag lees je hier!
Op welke vlakken heeft Adecco Permanent Recruitment jullie ondersteund?
“Permanent Recruitment heeft ons door het hele traject begeleid. Vanaf de behoefteanalyse en het opstellen van het functieprofiel met wervingstekst, tot aan het benaderen en selecteren van kandidaten én het checken van het arbeidsvoorstel. Uiteindelijk hebben we meerdere kandidaten gesproken en is de vacature na twee maanden ingevuld. Gedurende het traject waren de lijntjes kort, waardoor we het gevoel hadden echt samen te zoeken naar de perfecte kandidaat.”
Waarin zijn jullie door ons ontzorgd?
“Eigenlijk in alles. Het complete traject werd ons uit handen genomen, wat ontzettend fijn is voor een klein bedrijf dat ook gewoon de dagelijkse werkzaamheden moet doen. Dankzij jullie hulp kostte het ons weinig tijd, terwijl we toch optimaal werden geholpen.”
Hoe vond je dat het contact verliep?
“Het contact verliep heel soepel en snel. In elke fase moet je opnieuw afstemmen voordat je verder kunt, maar doordat de lijntjes kort bleven, liepen we niet tegen lange processen aan en konden nieuwe acties meteen worden ingezet.”
‘’ Adecco Permanent Recruitment heeft ons vanaf het begin geweldig geholpen: van het opstellen van het juiste functieprofiel tot het selecteren van passende kandidaten. Dankzij hun persoonlijke aanpak en meedenkend vermogen zijn we volledig ontzorgd en hebben we snel de juiste medewerker kunnen aannemen.’’
- John Hendriks, MKB Agro Limburg
Wat vonden jullie sterk aan de samenwerking?
“Jullie waren gedurende het hele proces ontzettend accuraat. Ook al zijn wij een klein bedrijf, we hebben wel een teamsamenstelling, een werksfeer en een cultuur die we willen behouden. Het was mooi om te merken dat jullie daar echt rekening mee hielden. Daarnaast waren jullie heel flexibel: we konden altijd bellen, ook even tussendoor om snel te schakelen. Dat is een stuk prettiger dan lang moeten wachten op een antwoord.”
Wat maakt de aanpak van Adecco anders dan die van andere bureaus?
“We hebben geen ervaring met andere bureaus, maar wat ons opviel is dat Adecco zich heel goed heeft ingeleefd in onze situatie en de juiste vragen stelde. Door goed door te vragen werd steeds duidelijker wat we nodig hadden. Ook de extra dingen die jullie doen, zoals adviseren over vervolgstappen en het organiseren van meeloopdagen, maakten echt het verschil.”
Heb jij ook vaste banen vacatures openstaan?
Permanent Recruitment denkt graag met je mee. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via onderstaande button!
Contact opnemen