cd04e56266643
Sla navigatie over en ga naar hoofd content
Assistants Opdrachtgevers
Contact Over ons

Zoek vacatures

Zoek vacatures
Selecteer een van de voorgestelde locaties
  • Alle vacatures
  • Blogs
  • Opleiding en ontwikkeling
  • Kalender
  • Werken als interimmer
Vacature bewaard
Om je bewaarde vacatures te bekijken klik dan hier
Je kunt niet nóg meer vacatures bewaren. Verwijder eerst een oude vacature.
Deel deze vacature via



Vergroot je werkplezier, manage verwachtingen

Categorie: Beter in je werk | 17 januari 2020

We hebben allemaal verwachtingen. Van onszelf en van anderen. Als assistant heb je te maken met de verwachtingen van bijvoorbeeld je manager, collega’s en klanten. Je wilt iedereen zo goed mogelijk van dienst zijn, maar is het mogelijk om aan alle verwachtingen te voldoen? En wat wil jij zelf? Ga aan de slag met onderstaande tips en vergroot je werkplezier.

  • Maak een lijstje van de verwachtingen die je hebt over jezelf. Minstens drie keer per week naar de sportschool gaan, de perfecte moeder zijn, een streng dieet volgen en elk jaar een promotie op je werk krijgen... hoe vind jij dat je moet leven?

  • Vraag jezelf vervolgens per punt af waarom dit moet van jezelf en waar al deze verwachtingen vandaan komen. Doe je iets omdat je het zelf belangrijk vindt? Of verwacht je dingen van jezelf, omdat dat zo hoort of omdat anderen dat willen?

  • Als je al je verwachtingen hebt opgeschreven, kies dan bewust welke doelen je wilt behalen en hoe je jezelf verder wilt ontwikkelen. Laat een deel van je verwachtingen los! Ze zorgen voor stress en maken je ineffectief.

  • Pas je denkwijze aan. Als je niet tevreden bent over jezelf laat dan even je negatieve stem spreken en daarna de positieve stem. Zeg tegen jezelf bijvoorbeeld “iedereen maakt wel eens een foutje’ of “ook een kant-en-klare traktatie uit de supermarkt smaakt lekker”.

  • Spreek je verwachtingen naar anderen duidelijk uit. Zorg eerst dat je voor jezelf duidelijk hebt wat je verwacht. Begrijp vervolgens waarom je het verwacht. Plan dan een afspraak met de ander om je verwachtingen te bespreken. Luister in dat gesprek goed naar elkaar en zorg dat jullie het eens worden.

  • Loopt het toch anders dan je je had voorgesteld? Accepteer dat iedereen wel eens teleurgesteld wordt. Volgens de Amerikaanse psycholoog David Brandt zit in iedere verwachting een ‘kansdeel' en een 'wensdeel'. Dat iedereen wel eens verwachtingen moet bijstellen, komt volgens hem doordat mensen de kansberekening met een roze bril op te maken. We denken bijvoorbeeld dat om 9:00 uur een vergadering starten wel haalbaar is als we de kinderen om 8:30 uur naar school moeten brengen. Lukt dat niet, dan zijn we teleurgesteld. Probeer voor een realistische verwachting te ontdekken hoe groot het wensdeel in je verwachting is.

    Workshop (non) verbale communicatie

    Je uitstraling en (non) verbale communicatie bepalen voor een groot gedeelte hoe jij overkomt op anderen. Leer meer over hoe je jouw communicatie krachtiger maakt in onze workshop (non)verbale communicatie.

    Meer informatie
    Lees ook:
    • Trek deze kleuren aan naar een sollicitatie
    • Man in het vak
    • Vergroot je carrièrekansen, word PMO
    • Etiquette in Duitsland
    • Zo werkt mindmappen
    • Personal Branding
    Terug naar overzicht
Zoek een vestiging in je buurt
Typ de eerste letters van jouw plaats, selecteer de plaatsnaam uit de lijst en klik op 'Zoek je vestiging'
Top Secretaries

Over ons

Contact

Werken bij ons

Vestigingen

Assistants

Vacatures

Inspiratie

Opleiding en ontwikkeling

Kalender

Opdrachtgevers

Producten en diensten

Inspiratie

Opleiding en ontwikkeling

Vacature aanmelden

Adecco logo
Bent u een werkgever? Terms of use Privacy policy Cookie policy Onderdeel van Adecco
© 2023