cd1e1d0b430ee
Sla navigatie over en ga naar hoofd content
Assistants Opdrachtgevers
Contact Over ons

Zoek vacatures

Zoek vacatures
Selecteer een van de voorgestelde locaties
  • Alle vacatures
  • Blogs
  • Opleiding en ontwikkeling
  • Kalender
  • Werken als interimmer
Vacature bewaard
Om je bewaarde vacatures te bekijken klik dan hier
Je kunt niet nóg meer vacatures bewaren. Verwijder eerst een oude vacature.




Drie tips om van toegevoegde waarde te blijven

Categorie: Beter in je werk | 22 juni 2020 | door: Inge Romkes programma manager

share

Half maart zaten we ineens thuis. Iedereen, behalve de mensen met vitale beroepen. Zij zorgen ervoor dat Nederland doordraait tijdens de ‘intelligente lockdown’. En terwijl ik thuis zat, met man en kinderen, realiseerde ik mij dat ik elk moment kan stoppen met mijn werk zonder grote gevolgen. Dat Top Secretaries gewoon doordraait, onze assistants nog steeds begeleid worden en de werving, selectie en bemiddeling doorgaat. Hierdoor dacht ik: ‘Waar zit mijn toegevoegde waarde?’

Gelukkig realiseerde ik mijzelf snel (met een beetje hulp van mijn collega’s) dat het juist in deze tijd enorm belangrijk is om met duurzame inzetbaarheid bezig te zijn. Corona heeft geleid tot versnelde digitalisering en automatisering. Door programma’s en workshops te ontwikkelen en inspiratie te geven, help ik assistants hun toegevoegde waarde te benoemen, behouden en ontwikkelen. En zo zorgen we er met heel Top Secretaries voor dat zij over een paar jaar nog steeds een baan hebben waar ze blij van worden.

Over het onderwerp ‘van toegevoegde waarde zijn’ heb ik best lang nagedacht. Ook heb ik een aantal van onze interim assistants vragen gesteld. Hoe zorgen zij er voor dat zij van toegevoegde waarde blijven? Wat doet de coronacrisis met de zelfstandigheid van de manager? Is de assistant nog wel nodig? Hoe zorgen zij ervoor zichtbaar te zijn en blijven als assistant?
Hieronder deel ik de ervaringen en tips zij mij gaven:

Met stip op 1: verbind

Bel collega’s op en laat de gesprekken niet alleen zakelijk zijn. Stel veel vragen. Hiermee blijf jij de spin in het web en weet je wat er speelt binnen het bedrijf. Deel deze informatie en draag proactief ideeën en nieuwe werkwijzen aan.

2. Ben assistant, expert, adviseur en aanspreekpunt

Zorg dat je expert, adviseur en aanspreekpunt bent en laat dit anderen ook weten. Als jij net iets meer weet van bijvoorbeeld digitale tools, hoe je een vergadering organiseert of hoe je informatie slim digitaliseert, ben je binnen no-time een expert. Als je jezelf tot super-user van het programma waarmee gewerkt wordt ontwikkelt (bijvoorbeeld MS Teams), werk je niet alleen aan je eigen toekomstbestendigheid, maar maak je jezelf onmisbaar. Als expert kun je ook werkprocessen verbeteren en ze aan het online samenwerken aanpassen. Zo borg je dat je na corona de efficiëntste manier van samenwerken kunt kiezen.

3. Wees flexibel

Soms is flexibiliteit handig of nodig om later op de middag nog een agenda voor een overleg uit te sturen of een mail waarvoor je nog op informatie wacht. Als je thuis bent kan je als je dat wilt je eigen planning hier ook op aanpassen. Bijvoorbeeld eerst even gaan koken en die ene mail erna nog sturen.

Met de toegevoegde waarde van onze assistants zit het wel goed. Verbinden, adviseren, kennis en flexibiliteit. Dat zijn de sleutelwoorden. Maar hoe zorg jij er voor dat jij van toegevoegde waarde blijft? Laat het me weten via inge.romkes@topsecretaries.nl

Lees ook:
  • Vivian werd tijdens de coronacrisis Microsoft Teams-specialist
  • Trots op je slechte eigenschappen
  • Vergroot je carrièrekansen, word PMO
  • Zo werkt mindmappen
Terug naar overzicht

Inge Romkes

Programma manager

Ik ben Inge Romkes. Als programma manager hou ik mij bezig met de ontwikkeling van onze assistants. Dit doe ik door het bedenken van programma’s, events en opleidingen. Ook schrijf ik blogs en artikelen. Hiervoor gebruik ik naast marktontwikkelingen vooral dat wat mij dagelijks inspireert. Want die kleine dingen staan vaak aan de start van de mooiste innovaties.

Het laatste nieuws in je mailbox

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en krijg elke zes weken inspirerende artikelen, informatie over de nieuwste trainingen en uitnodigingen voor events in je mailbox. Als dank ontvang je ons e-book met o.a. 18 tips voor meer werkgeluk.
Ebook Top Secretaries

Zoek een vestiging in je buurt
Typ de eerste letters van jouw plaats, selecteer de plaatsnaam uit de lijst en klik op 'Zoek je vestiging'
Top Secretaries

Over ons

Contact

Werken bij ons

Vestigingen

Assistants

Vacatures

Inspiratie

Opleiding en ontwikkeling

Kalender

Opdrachtgevers

Producten en diensten

Inspiratie

Opleiding en ontwikkeling

Vacature aanmelden

Adecco logo
Bent u een werkgever? Terms of use Privacy policy Cookie policy Onderdeel van Adecco
© 2023