cd1712508fe09
Sla navigatie over en ga naar hoofd content
Assistants Opdrachtgevers
Contact Over ons

Zoek vacatures

Zoek vacatures
Selecteer een van de voorgestelde locaties
  • Alle vacatures
  • Blogs
  • Opleiding en ontwikkeling
  • Kalender
  • Werken als interimmer
Vacature bewaard
Om je bewaarde vacatures te bekijken klik dan hier
Je kunt niet nóg meer vacatures bewaren. Verwijder eerst een oude vacature.
Deel deze vacature via



Zo zorg je voor een clean desk

Categorie: Beter in je werk | 05 juni 2019

Is het de bedoeling dat je jouw bureau aan het eind van een werkdag leeg achterlaat? Dan is er op je werk waarschijnlijk een clean desk policy? Is dat niet zo? Dan wil je die misschien wel voor jezelf instellen. Want een leeg bureau heeft voordelen. Je hoeft bijvoorbeeld niet te zoeken naar spullen en je geeft een verzorgde indruk. Hoe je bureau eruit ziet heeft invloed op hoe collega’s over je denken: een opgeruimd bureau geeft de indruk van een goed georganiseerde eigenaar.
Clean desk policy of niet: met onze tips houd je je bureau opgeruimd.

Hoe zorg je voor een opgeruimd bureau?

Je werkplek organiseren, betekent eerst voldoende ruimte maken om dingen op te bergen: bakjes voor documenten, laatjes voor je post-its, paperclips en nietmachine, kasten voor boeken en mappen.

Alle stukken die op je bureau belanden, horen in één van de volgende zes groepen.
1. Ontvangen: alles wat binnenkomt dat je nog niet gezien hebt. Maak er een bakje voor.
2. Doen: dingen waar je zelf actie op moet ondernemen. Kan ook in een bakje.
3. Delegeren: zaken die je aan anderen kunt overlaten. Geef ze zo snel mogelijk door.
4. Archiveren: alles wat is afgehandeld en bewaard moet blijven. Berg dit snel op.
5. Bewaren: achtergrondinformatie die je niet moet, maar nog wel wilt doornemen. Mag in een bakje, kan in een kast. Doe er niet teveel in!
6. Weggooien: de rest. En waarschijnlijk ook regelmatig dingen uit groep 5.

Ruim elke dag op

Opruimen kost minder tijd dan zoeken. Berg daarom aan het eind van de dag alles op. Zo begin je de volgende morgen met een schone lei. Weet je heel zeker dat je er de volgende dag meteen mee aan de slag gaat? Dan kun je het laten liggen.

Kijk uit met etensresten. Het ziet er niet uit als er broodresten, klokhuizen of koffiekringen op je bureau liggen. Maar je wilt ook niet weten hoeveel kantoren bezoek krijgen van kleine vriendjes met lange staarten vanwege kruimeltjes in de la… 

Overdrijf niet

Zorg voor een goede balans. Wie alles te perfect wil doen, steekt misschien teveel tijd in opruimen. Dan lijdt het werk eronder. Sommige mensen functioneren trouwens prima in wat voor anderen een chaos lijkt. Dus lap onze tips gerust aan je laars en maak een bescheiden zootje van je bureau als je daardoor bijvoorbeeld creatiever wordt!

Lees ook:
  • Etiquette in Duitsland
  • Zo werkt mindmappen
  • Personal Branding
Terug naar overzicht
Zoek een vestiging in je buurt
Typ de eerste letters van jouw plaats, selecteer de plaatsnaam uit de lijst en klik op 'Zoek je vestiging'
Top Secretaries

Over ons

Contact

Werken bij ons

Vestigingen

Assistants

Vacatures

Inspiratie

Opleiding en ontwikkeling

Kalender

Opdrachtgevers

Producten en diensten

Inspiratie

Opleiding en ontwikkeling

Vacature aanmelden

Adecco logo
Bent u een werkgever? Terms of use Privacy policy Cookie policy Onderdeel van Adecco
© 2023