cd03bf8139759
Sla navigatie over en ga naar hoofd content
Home Contact
TS Talk Over ons 030 2333489
Logo Top Secretaries
Zoek vacatures
Selecteer een van de voorgestelde locaties
  • Vacatures
  • Interim assistant
  • Trainingen
  • Oplossingen
  • Blogs
  • Vacature aanmelden
Vacature bewaard
Om je bewaarde vacatures te bekijken klik dan hier
Je kunt niet nóg meer vacatures bewaren. Verwijder eerst een oude vacature.
Deel deze vacature via



Hybride werken op het secretariaat

Hoe gaan we samenwerken als we ná corona weer naar kantoor mogen? Hoe zorgen we ervoor dat we niet terugvallen in de oude manier van werken, maar alle digitale innovaties vasthouden? Om hybride werken écht te laten werken zijn op maat gemaakte afspraken per team nodig. Met deze training helpen wij jou en jouw team om concrete afspraken te maken over hoe hybride werken er voor jullie uit ziet.

Wat is hybride werken?

Hybride werken gaat over meer dan alleen flexibiliteit in locatie; het gaat ook over synchroon of asynchroon werken. Over productiviteit. Bovenal gaat het over hoe je als secretariaat echt samenwerkt, vol energie, met focus en plezier! Dat ontstaat niet zomaar. Daar moet je als team aan werken. Dat vraagt inzicht, waarderen van verschillen én afstemming. Deze training bied je de benodigde handvatten, inspiratie en een plan van aanpak, zodat jouw team écht aan de slag kan met hybride werken.

Het programma

Het programma bestaat uit 3 sessies van twee uur. In de eerste sessie behandelen we de kaders die nodig zijn om de nieuwe realiteit vorm te kunnen geven. Aan de orde komen:

1. Urgentiebesef en verantwoordelijkheidsbesef
• In mum van tijd werken we anders
• Van solitair naar samen
• De nieuwe realiteit = hybride werken
• Activiteitenanalyse

2. Sturing & Rollen en taken
• Zes niveaus van optimaal virtueel werken
• 8 focuspunten om het secretariaat anders te organiseren
• Synchroon en asynchroon werken
• Doelen kennen
• Kaders en autonomie

3. Samenwerken en groepsgevoel
• Model: richten, inrichten, verrichten voor oplossingen bij samenwerken (op afstand)
• Richten: op welke manier gaan we samenwerken/wat is ons lonkend perspectief?
• Inrichten: hoe gaan we de samenwerking organiseren?
• Verrichten: plan van aanpak voor de uitvoer
• Verbondenheid versterken

De eerste sessie sluiten we af met concrete afspraken over de benodigde vervolgstappen waarmee het team zelf aan het werk gaat vóór aanvang van de tweede sessie. Tijdens de tweede en derde sessie gaan we de nieuwe manier van samenwerken voor jouw team praktisch vormgeven. We hanteren hierbij het kader uit de eerste sessie en combineren dit met de uitwerking van de huiswerkopdrachten, na iedere sessie. Zo maakt jouw team stap voor stap een helder plan van aanpak over hoe de samenwerking eruit ziet in de nieuwe realiteit/het nieuwe normaal. Het programma breiden we indien gewenst uit met twee sessies gericht op de teamontwikkeling en communicatie.

De trainer

Deze training wordt verzorgd door Marianne Smits.
Marianne is een empathische trainer met de kwaliteit om anderen te inspireren en motiveren om het allerbeste uit henzelf te halen. Zij stimuleert assistants zelf na te denken over hun eigen ontwikkeling. Zij reikt hierbij concrete handvatten aan en biedt een spiegel om zowel te oefenen als te reflecteren op ander gedrag. Marianne is expert op het gebied van futureproof managementondersteuning. Zij adviseert, coacht en begeleidt organisaties en haar managementondersteuners naar een toekomstgerichte impactvolle manier van werken (AVK.nl)

Liever alleen inspiratie?

We beiden dit programma ook aan als één enkele live leren sessie. Daarmee geven wij jou in twee uur handvatten waar je vervolgens zelf met jouw team mee aan de slag kan. Tijdens deze live leren sessie leer je:

• Wat hybride werken inhoudt
• De pijlers van hybride werken
• Vorm geven aan de behoefte aan flexibiliteit, qua plaats en tijd
• De vier componenten die zorgen voor jouw productiviteit
• Je werkweek passend in te richten voor jou en je team.

Meer informatie

Dit programma is maatwerk. Neem voor advies contact op met Inge Romkes, programma manager Top Secretaries, telefoonnummer: 06- 30395290, e-mail: inge.romkes@topsecretaries.nl. Of stel je vraag via onderstaand contactformulier.

Terug naar overzicht
Zoek een vestiging in je buurt
Typ de eerste letters van jouw plaats, selecteer de plaatsnaam uit de lijst en klik op 'Zoek je vestiging'
home contact vacatures zoeken
Top Secretaries
Vacatures
Blogs
Interim assistant
Trainingen
Oplossingen
Over ons
Werken bij ons
Contact
Vacature aanmelden

Top Secretaries logo
Terms of use Privacy policy Cookie policy Cookie instellingen Security en Phishing Klachtenprocedure MVO
© 2025