CEO for One Month 2017-winnaar
Merel Cornax vertelt:

Een maand lang CEO van het grootste uitzendbureau ter wereld, hoe vet is dat? Het klinkt onmogelijk, toch krijgen meer dan 3000 jonge, ambitieuze mensen de kans om dertig dagen lang de baas van Adecco Nederland te zijn. CEO for One Month-winnaar van 2017 Merel Cornax vertelt waarom zij meedeed aan de wedstrijd en wat het haar opleverde.

'Dit is een teken'

Overigens duurde het wel even voor ze zich inschreef. “Ik had de wedstrijd al heel vaak langs zien komen en iedere keer dacht: ah, vet, maar nee. En dat ik pas na vier keer zoiets had van: dit is een teken.” Merel schrijft zich in en komt door de eerste, tweede én derde ronde heen. Uiteindelijk belandt ze in de finale en mag ze zich CEO for One Month noemen. “Maar ik heb een aantal momenten gehad waarop ik dacht: waarom doe ik hier eigenlijk aan mee, het gaat me toch niet lukken.” Onnodig onzeker, noemt ze het zelf. “Je zit jezelf gewoon een beetje gek te maken.”

Tips van de winnares van 2017

Er alles uithalen wat erin zit is de belangrijkste tip die Merel heeft. “Ook al denk je dat je het niet gaat halen, daar leer je sowieso al zoveel van. En kom je zo goed dingen over jezelf te weten. Er waren bepaalde dingen waarvan ik aan het begin dacht van, oh, dat vind ik echt supereng. Of: dat kan ik echt niet, en dat het uiteindelijk best wel goed ging. En dingen waarvan ik dacht: hier ben ik best wel goed in, en wat dan tegenviel.”

Zoals? “Ik had zelf altijd heel erg het gevoel dat ik mijn pitches heel goed moest voorbereiden. Ik dacht echt: ik moet weten wat ik ga zeggen, anders dan kom ik er niet uit.” In de finale blijkt dat mee te vallen. “Die pitch had ik echt niet voorbereid, want ik was helemaal kapot. Ik wist echt niet meer van voren dat ik van achter leefde. Maar ik ben er gewoon gaan staan en ik heb verteld hoe ik me op dat moment voelde en dat pakte goed uit. Het zijn natuurlijk ook wel momentopnames, want voor hetzelfde geld lukt het op een ander moment niet. Dat zijn dingen waar je je in het begin heel erg zorgen over maakt, maar die uiteindelijk wel goedkomen.”

Tips & tricks van Hans Pruis

Jezelf zijn. Dat is ook hoe CEO van the Adecco Group, Hans Pruis het graag ziet. Haal het beste uit jezelf met deze tips & tricks. Pas ze op een natuurlijke en eigen manier toe en maak een onvergetelijke indruk tijdens de pitches op 26 april!