Probeer tijdens je studie zo veel mogelijk uit




Een maand lang CEO van het grootste uitzendbureau ter wereld, hoe vet is dat? Het klinkt onmogelijk, toch krijgen meer dan 3000 jonge, ambitieuze mensen de kans om dertig dagen lang de baas van Adecco Nederland te zijn. CEO for One Month-winnaar van 2017 Merel Cornax vertelt waarom zij meedeed aan de wedstrijd en wat het haar opleverde.

Naast een prachtige titel en ervaring aan de zijde van CEO Hans Pruis, levert CEO for One Month veel meer op. Een netwerk is één van de belangrijkste dingen die Merel heeft overgehouden aan de wedstrijd. “Je leert heel veel mensen kennen binnen de Adecco Group, zowel binnen Nederland als internationaal.” Merel spendeerde onder andere twee dagen op het hoofdkantoor in Zürich. “Met die mensen heb je gelijk een connectie omdat ze heel erg geïnteresseerd zijn in je.” Maar ook het netwerk van Hans Pruis en de klanten waar ze naartoe is geweest zijn waardevolle mensen in Merels netwerk.

Onderling contact als motivatie om door te gaan

Belangrijker noemt Merel haar mededeelnemers van CEO for One Month. “Die zijn van dezelfde generatie als jij, je kunt je er heel goed mee identificeren. Daar leer je eigenlijk het meest van, omdat je met elkaar praat over hoe het was.” Met de finalisten heeft Merel nog steeds veel contact. “Ik hoop dat dat deze editie ook weer gaat komen. Ik zeg niet dat onze groep niet overtroffen kan worden, maar het wordt wel lastig!” De contacten noemt Merel dan ook een grote motivatie om door te gaan.

CEO

“Oud-winnaars kunnen je enorm veel tips geven”

Niet alleen binnen Nederland heeft Merel met andere deelnemers gesproken. “We hadden met de winnaars van andere landen een appgroep, daar zaten we met uiteindelijk zo’n 52 mensen in. Allemaal CEO’s die druk zijn en hun zegje willen doen de hele dag door, als ik vijf minuten niet op mijn telefoon keek zat de app alweer vol.” Daarnaast heeft Merel nog met mensen geskyped, waaronder 2015-winnaar Dick. “Ik heb hem ook ontmoet in Zürich, hij heeft een heel programma voor me opgezet. Oud-winnaars kunnen je enorm veel tips geven over de dingen die nog komen gaan.”

“We zijn kieskeurig en weten beter wat we willen dan vorige generaties.”

Merel denkt dat een wedstrijd als CEO for One Month zeker voor haar generatie belangrijk is. “We zijn kieskeurig, we weten denk ik beter wat we willen dan vorige generaties. En we verwachten meer van een bedrijf. We hechten er waarde aan of we het er ons naar ons zin hebben. Het gaat niet om geld of status, maar ook om wat ik kan leren. En word ik gelukkig van wat ik doe? Ik denk dat dat heel typerend is voor onze generatie.”

De competitie van CEO for One Month 2018 is in volle gang. Ben je benieuwd naar welke adviezen Merel voor haar opvolger heeft? Lees haar tips in deze blog.