Saber Benjah, winnaar van CEO for One Month 2018

Saber Benjah (21) is de winnaar van CEO for One Month 2018. saber zal een maand lang aan het roer staan van de grootste uitzender ter wereld. Op vrijdag 25 mei won hij van meer dan 3400 andere ambitieuze studenten en young professionals, die hebben gestreden om de titel.

Nieuws

Aan de slag met een divers team en heel veel talent

"Ik ben ontzettend blij, ik had nooit gedacht dat ik zover zou komen", laat Benjah weten. Benjah is 21, komt uit Vleuten en heeft een eigen onderneming in thee, treedt geregeld op als dagvoorzitter en interviewer en studeerde aan de universiteit van Nijenrode.

"Het moet nog even bezinken, ik denk dat ik het morgen pas realiseer. Ik vind het supertof dat Adecco dit doet en ik heb ook heel veel diversiteit gezien. Dat is misschien ook de boodschap aan Nederland, het is mogelijk om een divers team met heel veel talent aan de slag te zetten."

Saber stak er bovenuit

"Waar we naar zoeken is kandidaten die uit meerdere vaatjes kunnen tappen", reageert Hans Pruis, CEO van Adecco Nederland. "Dat heeft er niet zoveel te maken of je twee, drie of zes masters hebt - al is een goede opleiding wel van belang - maar je moet vooral op allerlei terreinen je invloed uit kunnen oefenen. Daarnaast is Benjah denk ik een inspirator en een verbinder, dat vinden we ongelooflijk belangrijk. Het was zoals altijd een hele spannende race. Er zaten écht topkandidaten bij, maar hij stak er bovenuit."

Meer dan een titel

Benjah krijgt niet alleen de titel CEO for One Month, ook mag hij ook een maand lang samen met Adecco Nederland-CEO Hans Pruis het bedrijf besturen. Daarnaast strijdt Benjah nog mee in de internationale competitie om kans te maken om CEO van The Adecco Group te worden. Benjah strijd tegen de winnaars van de 47 andere landen die meedoen met de wedstrijd.

Dit jaar streden er meer dan 200.000 young professionals om de titel. De winnaar van de wereldwijde competitie mag een maand lang mee te werken met The Adecco Group-CEO Alain Dehaze in Zürich, de eerste stap naar hun droombaan. “Ik kan niet wachten om de winnaar te verwelkomen om met ons management te werken”, zegt Dehaze. “CEO for One Month is een levensveranderende ervaring die jong talent een bijzondere kans geeft om vanaf het begin van hun carrière uit te blinken.”

Vernieuwen is belangrijk

Dit is het vijfde jaar dat de wedstrijd wordt gehouden. De winnaar van de wedstrijd krijgt een kans mee te kijken hoe de top van een bedrijf met meer dan 34.000 medewerkers in 60 landen het doet. Vorig jaar won Merel Cornax de wedstrijd in Nederland. Behalve voor haar eigen carrière, ziet Cornax dat het ook voor bedrijven belangrijk is om jonge mensen binnen te halen. “Het is belangrijk dat je als bedrijf blijft vernieuwen, dat je nieuwe kennis en creativiteit binnenhaalt. Mensen moeten niet steeds in hetzelfde stramien van een bedrijf blijven werken, frisse ideeën en een eigen visie op werk zijn heel belangrijk.”

Prakrijkervaring ontwikkelen

CEO for One Month is vanuit Adecco Way To Work ontwikkeld om jonge mensen de praktijkervaring te geven die ze nodig hebben om te excelleren in hun carrière. Ze krijgen een ‘training’ in de echte wereld van werk die ze niet kunnen opdoen op school.

De hoge jeugdwerkloosheid in veel landen is de reden geweest voor Adecco om CEO for One Month op te zetten. Veel jongeren hebben niet de juiste competenties omdat traditioneel onderwijs lang niet altijd aansluit bij de huidige vraag op de arbeidsmarkt. De Adecco Group wil deze problemen oplossen met programma’s als CEO for One Month van Adecco Way To Work. Daarmee gaat Adecco de goede kant op: sinds 2015 zijn er al meer dan 20.000 jongeren geholpen in hun ontwikkeling, waaronder 140 CEO’s One Month. Het ultieme doel van Way To Work is de professionele levens van de nieuwe generatie zo beïnvloeden, dat ze klaar zijn voor het werk van de toekomst.