7 tips voor het WOW-effect!

Heb jij veel klantcontact? Lees deze tips door en zorg voor een extra grote glimlach op de gezichten van jouw klanten.

FAQ
















1. Iedere klant is nieuw

Ook al vertel je voor de zoveelste keer hetzelfde verhaal of oplossing, besef dat dit voor de klanten niet zo is. Laat de klanten beleven dat dit gesprek uniek is.

2. Vraag door

Soms kan een klant emotioneel reageren. Door gerichte vragen te stellen, laat je zien dat je verstand hebt van het onderwerp. Stel open vragen en vat samen. Een hulpmiddel hiervoor kan bijvoorbeeld de LSD-methode zijn: luisteren, samenvatten en doorvragen.

3. Een naam noemen doet wonderen

Zeg nou zelf, hoe fijn is het als je in een gesprek met je naam wordt aangesproken? Toch net iets persoonlijker en een kleine moeite. Lastig om een naam te onthouden? Schrijf dan gelijk de naam op als je de telefoon opneemt.

4. Productkennis

Deze klinkt heel logisch, maar als je tijdens een gesprek steeds moet zeggen ‘ik weet het niet’ of ‘dit zal ik voor u navragen’, kom je niet heel sterk over. Verdiep je het product.

5. Laat je niet gek maken

Soms kan het best druk en chaotisch zijn, bijvoorbeeld als er ergens een grote storing is in het land. Maar laat je niet afleiden door bijzaken of emoties van klanten, zij kunnen er immers ook niets aan doen. En jij bent er om ze te helpen.

6. Service with a smile

Tover die glimlach op je gezicht tijdens een gesprek, klanten horen dit echt aan je stem. Probeer maar eens!

7. Ga actief zitten

Ook ‘hoort’ je klant een actieve werkhouding: ga rechtop zitten, met twee voeten stevig op de vloer. Kom maar op met dat volgende gesprek. Jij zit er klaar voor.

Gerelateerde artikelen

Gebruik jij ze, emoji’s in je zakelijke e-mails?

Emoji's, ze zijn niet meer weg te denken uit onze schriftelijke communicatie. Op WhatsApp, op Facebook om te reageren op een bericht of om ‘voelt zich’ aan te geven. En in ons e-mailverkeer. Gebruik jij ze op het werk of vind je het echt niet kunnen?

Lees meer
Adecco en JINC organiseren Bliksemstages

Donderdag 22 maart liepen 65 vmbo’ers een dagdeel mee bij Nieuwegeinse bedrijven. Sales Consultant Lotte Cooke had 9 organisaties bereid gevonden om hun deuren open te zetten voor de leerlingen. Deelnemende bedrijven waren Ordina, Gemeente Nieuwegein, Verweij, ArgoAdvies, MSO, Active Ants, SportID, XPO en Portiva. De jonge deelnemers gingen op verschillende afdelingen aan het werk om te ervaren wat het werk inhoudt. Op die manier blijken ze beter in staat een juiste keuze te maken voor een vervolgopleiding.

Lees meer