Vijf handige apps voor op je werk

07 juli 2019
Beter in je werk

Handige (werk) apps volgen elkaar in rap tempo op. Om niet achter te blijven, hebben we weer een aantal handige apps voor jullie op een rijtje gezet. De lijst is wederom samengesteld met behulp van jullie input via LinkedIn!

1. Waze

Iedere werkdag van A naar B en weer terug, je weet inmiddels niet beter. Er zijn vele navigatie apps in omloop, maar kennen jullie Waze al? Waze is een app die navigatie op een veel socialere manier aanpakt. Deze app geeft naast de route en files ook bijvoorbeeld de locatie van flitspalen en mobiele controles aan. Én houdt bij hoe hard je rijdt. Zie je dat de brandstofprijzen bij een pomp heel laag zijn, dan kun je dat melden. Zo help je elkaar om geld op brandstof te besparen.

2. Yast

Denk je aan het einde van de dag weleens: wat heb ik nu eigenlijk gedaan vandaag? Met deze app zorg je voor inzicht in hoeveel tijd je besteedt aan een bepaalde taak. Zo krijg je snel en overzichtelijk een overzicht van wat je daadwerkelijk hebt gedaan op een dag. Handige urenregistratie dus.

3. Google Keep

Houd al je gedachtes, notities, werktaken en boodschappenlijstjes bij in deze handige app. Je kunt ze ook delen met je collega of partner. Je kunt zelfs herinneringen toevoegen, zodat je nooit meer iets vergeet.

4. Canva

Eenvoudig ontwerpen maken voor alle vormen van Social Media, maar ook presentaties en brieven. Altijd het juiste formaat voor je LinkedIn of Facebook visuals.

5. Pomodroido

Komt van het woord ‘Pomodoro’, en inderdaad, dat heeft te maken met tomaten! De pomodorotechniek is door Francesco Cirillo ontwikkeld en kreeg deze naam omdat hij een kookwekker gebruikte in de vorm van een tomaat. Een pomodoro is een blok van 30 minuten. In de eerste 25 minuten sluit je je helemaal af en behandel je een of enkele van je acties uit je takensysteem. Volledige aandacht dus. Zo werk je nooit te lang aan een taak, en het is beter voor je werkhouding.

Redactie
Redactie Adecco
Delen

Gerelateerde artikelen