Snel impressies bekijken:
Impressie 'Wrap Up' PA Event Rotterdam 8 juli 2014
Impressie Summer Bootcamp 8 en 23 augustus 2013 Mediaplaza Utrecht
Impressie Business event Top Secretaries Zuid Nederland
PA bijeenkomst van Top Secretaries Zuid-Holland op 8 januari 2013 bij BMW Group Nederland Rijswijk
Impressie Top Secretaries Ladies Evening 29 november Zaltbommel 
Impressie PA netwerk Zuid-Holland 2 oktober 2012 Siemens
Impressie Event Top Secretaries 18 september Amsterdam RAI
Business Event GeniusU 3 juli 2012 Scheveningen
Landelijk event Top Secretaries Dierenpark Amersfoort 29 mei 2012
Business event GeniusU 17 april 2012 Brabant
Kwartaalbijeenkomst Groot Utrecht 27 februari 2012
Top Assistant 4.0 in Rotterdam
Top Assistant 4.0 in Utrecht
Kwartaalbijeenkomst Groot Utrecht / 't Gooi
Run for Kika
Secretary Business Days
Paarden op de middenstip
Wat je aandacht geeft groeit
Het nieuwe werken - maart 2011
Netwerkevent Utrecht - maart 2011
De magie van het samenwerken - maart 2011
Foto impressie Nieuwjaarsborrel 2011
Foto impressie TS event 2010
Foto impressie dagje Londen

Top Assistant 4.0. 29 september 2011 in Rotterdam


Bekijk een foto impressie van de Top Secretaries bijeenkomst: Top Assistant 4.0 in Rotterdam

Kwartaalbijeenkomst Top Secretaries Groot Utrecht / 't Gooi

18 april 2011. Locatie: Leerhotel Het Klooster, Amersfoort.

Op 18 april jl. heeft Top Secretaries Groot Utrecht/’t Gooi een gezellige en informele kwartaalbijeenkomst gehad op een de unieke locatie Amersfoort, Leerhotel Het Klooster. Deze avond had een Scandinavisch tintje en bijna alle interim dames waren aanwezig. Op deze prachtige zonnige avond zijn we gestart met een korte worskhop over het nieuwe werken, gegeven door Alice Havinga. Aansluitend zijn we zelf gaan koken en hebben we samen populaire Zweedse Broodtaarten, Smörgåstårta, gemaakt en deze natuurlijk samen opgegeten. Om het helemaal Scandinavisch af te sluiten heeft Ilse van der Steen van VE Lifestyle (www.velifestyle.nl/) haar Scandinavische lifestyle producten kunnen presenteren. Kortom een informele en gezellige avond waar we samen gekookt hebben en met elkaar hebben kunnen bijpraten. Willen jullie nog nagenieten? Kijk dan naar het filmpje.


 

Run for KiKa 5 juni 2011

Zondag 5 juni, zo rond een uurtje of twaalf verzamelden zich de eerste hardlopers op het terrein van de Euroborg in Groningen. We mogen het in Nederland eigenlijk niet zeggen, maar gelukkig was het weer een graadje afgekoeld; perfect hardloopweer. Ons Adecco/TS team ‘Run for youth’ zou die zondag alles gaan geven tijdens de 5km-run rondom de Euroborg. We hebben een heel mooi gesponsord bedrag opgehaald, en daarbij zal ook ons inschrijfgeld gaan naar KiKa. Een erg mooi doel om deze run met elkaar te lopen.

Fanatiek en lichtelijk gespannen begonnen we aan de run, we wilden natuurlijk ook wel een goede tijd neerzetten. We gingen allemaal goed van start, en voor we het wisten passeerden we al de 2 kilometer! In Helpman, een woonwijk achter het stadion werden we fanatiek aangemoedigd door de toeschouwers. Na de laatste kilometers hoorden we de muziek en gezelligheid al bij de finishlijn! Deze passeerden we bijna allemaal met een eindtijd onder of rond de 30 minuten. Een uur later begon de 10-km, en speciaal voor de kinderen was er een kidsrun van 1km. Er waren veel individuele lopers, bedrijfsgroepen of sportteams die meeliepen. Het was een bijzondere middag, een heel goed initiatief en een prestatie om trots op te zijn!

Secretary Business Days 25 en 26 mei 2011

‘Het nieuwe dagje uit voor de secretaresse van tegenwoordig’

Op woensdag 25 mei en donderdag 26 mei 2011 hebben de Secretary Business Days plaatsgevonden in de Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch. Dit nieuwe initiatief bleek niet alleen regionaal interesse te hebben gewekt, maar ook vanuit de Randstad en zelfs vanuit Groningen waren er secretaresses afgereisd om de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied te blijven volgen. Naast de workshops, waarvoor je kon inschrijven, was er in het midden van de locatie een prachtig podium opgebouwd waar je de gehele dag door lezingen kon volgen onder het genot van een hapje en een drankje bij de aangrenzende horecagelegenheid. Lianne Duit van Adecco Top Secretaries gaf daar onder andere haar visie over het secretaressevak. Ze sprak over de nieuwe rol van de secretaresse in het digitale tijdperk met Blackberry’s, Iphone’s en laptops, waardoor alles steeds sneller gaat en hoe dit er over 5 jaar waarschijnlijk uit zal gaan zien.

Op de beurs zelf was er een ruim en divers aanbod aan standhouders aanwezig, waarbij Adecco Top Secretaries Eindhoven natuurlijk niet mocht ontbreken. Samen met het Conference and Training Center De Ruwenberg was Top Secretaries goed vertegenwoordigd in mooie stand centraal op de beurs. Door het mooie weer is het op woensdagmiddag iets rustiger geweest, maar donderdag maakte dit ruimschoots goed en was het ‘lekker’ druk. Een bezoek aan een van deze dagen geeft de secretaresse van tegenwoordig ongetwijfeld nieuwe inspiratie op het gebied van originele incentives tot luxe relatiegeschenken, van kantoorartikelen tot aan digitale borden en van het anders inrichten van kantoor door ‘het nieuwe werken’ tot aan het versturen van bloemen in een prachtige tas gevuld met water.

Ben je verantwoordelijk voor het organiseren van personeelsuitjes, seminars en andere evenementen, dan is er ook aan jou gedacht! Er was geen gebrek aan hotels en conferentiecentra met daarbij allerlei activiteiten die gedurende een dergelijke dag ingevuld kunnen worden. Voor sommige van ons is het organiseren van evenementen ‘de kers op de pudding’, waar anderen het misschien wel leuk vinden, maar door gebrek aan tijd al stress ervaren bij alleen al de gedachte hieraan. Voor hen was er keus uit verschillende evenementenorganisaties.

Wanneer je altijd al wilde weten met welke kleur jij het beste uit de verf komt, was dat mogelijk door een korte kleurenanalyse te laten doen. Ideaal was dat dit halverwege de route gepland was, waardoor je lekker kon uitrusten van het lopen op je hoge hakken en neerploffen in een stoeltje. En mocht je last van je schouders hebben gekregen door het sjouwen met de tas vol goodies, kon je genieten van een stoelmassage om even bij te komen.

Kortom, tijdens Secretary Business Days is er genoeg gelegenheid om in contact te komen met andere secretaresses, leveranciers en organisaties, maar ook om de laatste ontwikkelingen te blijven volgen en nieuwe inspiratie op te doen. Het ideale dagje uit voor een Top Secretaresse!

Bekijk hier de foto-impressie


Business Event met paarden op de middenstip van het PSV Stadion!

Hoe bijzonder is dat. Paarden op de middenstip van het PSV Stadion!

Donderdag 19 mei was het dan zo ver, het veelbelovende Business Event kon van start! Na tijden van voorbereiding en vele aanmeldingen werden om half zes de deuren van het PSV stadion geopend.

De hele dag was het bewolkt, maar om vijf uur ging de zon voor ons schijnen! De gasten werden ontvangen in de schitterende ambiance van het PSV Stadion en de rode loper lag voor ze uit. Een prachtige tent op het veld was het decor van het evenement, waar de gasten welkom werden geheten onder het genot van een aperitief.

De kolen waren al warm en de koks druk in de weer, want na het ontvangst werden de gasten getrakteerd op een overheerlijke barbecue.

Uiteraard was er ook een zakelijke boodschap. Op de middenstip van het stadion stond de paddock klaar. Marion Smits (Tao d’or – trainen met paarden) verzorgde een praktijkdemonstratie ‘Succesvol samenwerken zonder macht’ met paarden in de hoofdrol. Tijdens de ‘Join Up’ wordt het paard en het groepsgedrag van verschillende individuen in één team of ‘kudde’ gebruikt als inspirator en metafoor van het menselijk gedrag. Na een stukje theorie en verbazingwekkende resultaten in de paddock werden de gasten weer uitgenodigd in de tent voor een afsluitende borrel.

Als Team van Top Secretaries hebben we de avond op enorm positieve wijze beleefd. Ook onze gasten waren erg te spreken over de avond. Termen die gebruikt zijn door onze relaties: inspirerend, leerzaam, fantastisch, buitengewoon gezellig, informeel, goed geregeld, verrassende ontmoetingen, goede inhoud en geweldig.

Kortom, een geslaagde avond die zeker voor herhaling vatbaar is!

Bekijk hier de foto-impressie

Business Event ”Wat je aandacht geeft groeit”

Op 26 april 2011 heeft Top Secretaries Amsterdam een business event georganiseerd voor haar relaties in het Bilderberg Garden Hotel aan de Apollolaan in Amsterdam. Vakgenoten en opdrachtgevers kwamen bij elkaar om met elkaar te netwerken en deel te nemen aan een speciale, op de genodigden gebaseerde workshop. Onderwijl zorgde Bilderberg zoals inmiddels traditie op hun gebruikelijk wijze voor de inwendige mens.

Na het aperitief met champagne en amuses in de bar van het hotel werd verzameld in een speciaal voor het event ingerichte zaal waar een mooi buffet stond te wachten en waar volop gelegenheid was om oude bekenden te begroeten en nieuwe contacten te leggen.

In een aangrenzende zaal werden de genodigden vervolgens uitgenodigd om in groepjes van 6 à 7 personen plaats te nemen aan ronde tafels. Mijke Hamers, branchemanager van TS Amsterdam, opende de bijeenkomst met een welkomstwoord en een nadere toelichting op de regelmatig door Top Secretaries Amsterdam te organiseren netwerkbijeenkomsten om daarna de gastspreker van de avond, Anita Hoyng te introduceren en het woord te geven.

Anita Hoyng heeft zich als coachend trainer gespecialiseerd in het werken met groepen, die samen een gemene deler hebben. Zij is geïnteresseerd in de interactie van mensen en het waarom van hun gedrag. Uit pure interesse en om zich verder te specialiseren heeft zij de opleidingen voor Personal Coach, NLP Parctitioner en Socratische Gespreksleider gevolgd. In haar voormalige functie van manager bij Baker&McKenzie heeft zij jarenlang secretaresses in uiteenlopende omstandigheden hun functie als topsecretaresse zien uitvoeren waardoor zij zich moeiteloos kon inleven in haar publiek.

Anita vroeg ons om binnen een cirkel, gevormd door de vier gebieden werk, privé, zelfontplooiing en carrièreontwikkeling aan te geven waar onze aandacht naar uitgaat om daarna hierover door haar aan de tand gevoeld te worden. Zo ontstond een levendige discussie, die door Anita niet alleen met enthousiasme en empathie maar vooral ook met humor werd gestroomlijnd met als doel het publiek te inspireren tot nadenken. Na de interactieve workshop was er in de bar gelegenheid om met elkaar de zojuist opgedane ervaringen te bespreken. Al met al werd het zo gezellig dat we uiteindelijk met zachte hand naar buiten moesten worden gedreven!

“Aandacht” blijkt een onderwerp waarover we nog lang niet uitgepraat zijn.



 

Netwerkbijeenkomst 17 maart 2011 "Het nieuwe werken" in Assen

Onder het genot van een heerlijk Italiaans buffet namen we plaats in het bedrijfsrestaurant van Stichting Univé Rechtshulp. De moderne, open ambiance is gebaseerd op het nieuwe werken. We werden hartelijk verwelkomd door Yvonne Charmes en haar team van SUR en door Ellen van der Giezen van Top Secretaries. Terwijl wij plaats namen op de moderne loungebanken werd er om ons heen gegeten, gepraat, handjes geschud; een ideaal netwerkmoment.

Het gebruikelijke voorstelrondje werd vervangen door een koffie/thee netwerkmoment. “Praat eens met iemand die je vanavond tijdens het buffet nog niet hebt gesproken”. Na dit sfeervolle netwerkmoment begon Yvonne aan haar presentatie met behulp van een PowerPoint over de SUR en het nieuwe werken.

Bricks, bytes en behavior.
Een nieuwe realiteit is aangebroken, meegaan in dit veranderingsproces lijkt onvermijdelijk! Bricks, bytes, en behavior zijn de sleutelwoorden van het nieuwe werken. Waarbij behavior als moeilijkst ervaren wordt; overleg tussen de werknemers en werkgevers. Het belangrijkste is de wil van de werknemer om zich aan te passen en mee te gaan in de veranderingen. De werkwereld wordt in dit concept meer digitaal, plaatsonafhankelijk en tijdsonafhankelijk. SUR heeft zo’n organisatieverandering ondergaan met loungeplekken, open ruimtes en flexibele werkvlekken.
Aan de hand van twee stellingen over de secretaresse en het nieuwe werken, werden we in vier groepen verdeeld. Tijdens dit interactiemoment werd er over de toegewezen stelling gepraat en konden we onze ideeën en ervaringen hierover inbrengen. Na een korte, leerzame presentatie van elkaars bevindingen, konden we met eigen ogen het gebouw van SUR bekijken tijdens de rondleiding. Enthousiast werd er over de avond nagepraat tijdens de naborrel.

Meebewegen of stilstaan?
“Verandering is voor de mens een moeilijk proces”. Dit zagen we ook bij de reacties die op het nieuwe werken naar voren kwamen. Bedrijven en mensen willen innovatief zijn, dit is nodig om het rendement te vergroten en nieuwe klanten te prikkelen. Maar hoe ver moet je gaan? Het nieuwe werken loopt gelijk aan steeds snellere digitalisering van alles op de werkplek. Mobieltjes, laptops, ipads, auto’s, maken de werknemer ook steeds flexibeler.

Ook Top Secretaries ziet veranderingen en speelt er graag op in. Zo verzorgen wij steeds meer bijeenkomsten met een vergelijkbaar karakter en hebben wij trainers aan ons gebonden die tegen relatief lage prijzen workshops verzorgen. Top Secretaries verzorgt zelf (trainer: Liane Duit) de workshop Top Assistant 4.0: de toekomst van het secretaressevak.
1 maart jl. heeft Top Secretaries de bijeenkomst “de magie van het samenwerken” georganiseerd met illusionist George Parker. Op dit moment zijn wij druk bezig om een vergelijkbare bijeenkomst te organiseren voor secretaresses, medio september.
Wil je meer informatie? topsecretaries.groningen@adecco.nl

Charles Darwin sloeg met de volgende woorden de spijker op zijn kop als we het over het nieuwe werken hebben. “It’s not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent, but the one most responsive to change.”

Netwerkevent Top Secretaries Utrecht 14 maart 2011

Top Assistant 4.0? Wat is jouw toekomst?
Op 14 maart 2011 hebben wij, Top Secretaries Groot Utrecht/’t Gooi, een informatief en leuk netwerkevent voor klanten georganiseerd. Op de prachtige locatie van Bilderberg, Kasteel Kerckebosch in Zeist, kwamen relaties en vakgenoten bij elkaar om onder het genot van een hapje en drankje te genieten van een bijzondere spreekster.

Ineke Kooistra, directeur van Top Secretaries, opende de avond met de Top Assistant 4.0.

Bij Top Secretaries noemen wij de nieuwe professionals van de 21-ste eeuw ‘Top Assistants 4.0’, met een knipoog naar de nummers die trendsetters met betrekking tot Het Nieuwe Werken hanteren.

Aansluitend heeft Iteke Weeda een bijzondere lezing gegeven. Iteke is sociologe ‘van huis uit’ en verwierf grote bekendheid als hoogleraar emancipatievraagstukken. Ze publiceert en geeft lezingen over de meest uiteenlopende onderwerpen; van ‘liefde’ tot ‘intuïtie’ en de relationele kanten van werk”. Tegenwoordig geeft ze ook lezingen en workshops speciaal voor Top Secretaries.

Dat Iteke is een podiumdier is bewees zij ook weer deze avond. Ze kreeg alle toehoorders binnen een mum van tijd op het puntje van de stoel en er werd veel gelachen. Haar presentaties zijn een parade van wetenschappelijke inzichten, historische feiten, verrassende oefeningen en een ‘tombola’ van humoristische oneliners. Haar blik op de secretaresse van de 21-ste eeuw, maakt haar een fenomeen in haar wereld.

Een bijzondere avond met een geïnteresseerd publiek waar veel werd gelachen en met gelegenheid tot napraten en netwerken. En een actueel onderwerp waar we jullie graag in verder willen nemen.

Voor een foto impressie klik hier.

Netwerkbijeenkomst 1 maart 2011 - "De magie van het samenwerken" in Lauswolth

Verbeelding
Het is altijd lastig om je ergens volledig op te concentreren. George Parker toonde dit prachtig aan in de truc met kledinghangers tijdens de bijeenkomst ‘De magie van het samenwerken.’ Wat wij vervolgens zagen is niet zoals de vrijwilliger uit het publiek de truc beleefde. Wat voor de eende werkelijkheid lijkt, is voor de ander een illusie.

Dat dit in het samenwerken van teams naar voren komt bleek ook tijdens de bijeenkomst. Niet alle vrouwen in de zaal waren secretaresses. Deze aanname werd door velen wel gedaan. Moet een secretaresse altijd een vrouw zijn? Natuurlijk niet, al zal er taaltechnisch een andere functienaam bedacht moeten worden. Maar in de veronderstelling van velen blijkt het echter wel zo beleeft te worden. De kern is dan ook: de informatie die je geeft is vaak anders dan de werkelijkheid. De manier zoals wij op dit moment samenwerken en zoals organisaties er op dit moment veelal uitzien, is gevormd door het lineair denken
De invalshoek van waaruit je kijkt bepaalt datgene wat je zult selecteren en hoe je de dingen zult interpreteren. Dit heeft George Parker ons heel duidelijk gemaakt met zijn tweede truc. De bijbehorende stelling dat elke manager in de toekomst zijn/haar eigen agenda voert en daarmee het secretaressevak overbodig wordt, leverde een duidelijk “nee” op vanuit de zaal. Wel werd duidelijk dat het merendeel het er over eens was dat er veel gaat veranderen.
Top Secretaries was de kennispartner bij deze bijeenkomst, maar is breder dan dat. Dat wij deze stelling bekeken vanuit het perspectief ‘de secretaresse’ is dan natuurlijk heel erg voor de hand liggend. Onze focus was misschien niet helemaal goed neergezet om het vanuit dat perspectief te zien. Dit bevestigt maar weer dat er altijd blinde vlekken zijn: het is er wel, maar je neemt het niet waar. Wellicht zijn er door andere kennispartners weer andere aannames gedaan.

Dat je voor een stabiele uitgangspositie je mening los moet laten, werd door George goed onder de aandacht gebracht. Door dat te doen, zul je openstaan voor talloze mogelijkheden om je visie waar te maken. “De 3 graden van zekerheid” zoals George Parker ze noemt.

We beschouwen het ook bijna als een zekerheid dat er veel gaat veranderen en we steeds meer “het nieuwe werken” gaan volgen. Wij praten liever over een nieuw tijdperk. Na het industriële tijdperk (fabrieksarbeiders) van de jaren 90 volgde in de 20ste eeuw het informatie tijdperk (kenniswerkers) en zal in de 21ste eeuw het conceptuele tijdperk (creativelingen en empathici) aanbreken.

Deze verandering bracht ons op de stelling “de klik is belangrijker dan de inhoudelijke kennis”. Tijdens de bijeenkomst bracht dit de zaal in beweging. George Parker gaf ons daarbij een mooie afsluiting: zoeken naar de waarheid is dodelijk voor creativiteit. Spelen met waarheden wekt creativiteit. Dat is waar wij naar op zoek zijn geweest in deze bijeenkomst en in de toekomst ook blijven doen!

Wij wensen u veel speelplezier in uw werk, uw organisatie en binnen uw team.

Deze bijeenkomst werd mede mogelijk gemaakt door het Werkplein en MKB Nederland Noord.

Voor een foto impressie klik hier

Nieuwjaarsborrel 2011 Top Secretaries Kasteel Doorwerth

Foto impressie Top Secretaries Event 2010 Rotterdam The Hague Airport




Foto impressie dagje Londen, 9 december 2010

Rotterdam The Hague Airport, Cityjet & Top Secretaries