Veelgestelde vragen

 

Vragen?
Misschien zit het antwoord hier al bij!

Adecco Payroll heeft veel ervaring met het overnemen van de formele werkgeversverplichtingen van opdrachtgevers. We doen dat graag en goed. We hechten er veel waarde aan dat jij precies weet wat ‘payroll’ inhoudt en waar je aan toe bent. De meest voorkomende vragen die op ons afkomen, hebben we op een rij gezet. Met de antwoorden erbij, uiteraard!

1.  Wat is payroll?
2. Hoeveel houdt Adecco Payroll in van mijn salaris?
3. Onder welke CAO val ik, die van de opdrachtgever of een andere?
4. Wat staat er allemaal op mijn loonstrook / jaaropgaaf?
5. Wanneer ontvang ik mijn vakantiegeld en andere reserveringen?
6. Ik ben student, hoeveel mag ik maximaal bijverdienen dit jaar?
7. Waar moet ik mijn werkbriefjes inleveren?
8. Naar welke vestiging moet ik om me in te schrijven?
9. Ik beschik niet over een e-mail adres, wat moet ik doen?
10. Bouw ik pensioen op?

TIP?
Staan jouw vraag en antwoord er niet bij? Maak dan gebruik van ons contactformulier

1. Wat is payroll?

Bij Payroll werk je bij een bepaald bedrijf, terwijl je op de loonlijst staat bij een organisatie die is gespecialiseerd in werkgeverschap, inclusief alle bijbehorende administratieve formaliteiten. Die specialist is Adecco Payroll. Je treedt bij ons in dienst. Wij zijn jouw formele, juridische werkgever. Je wordt door Adecco Payroll ‘ter beschikking gesteld’ aan onze opdrachtgever (het bedrijf waar je werkt) en staat onder leiding en toezicht van dat bedrijf.

2. Hoeveel houdt Adecco Payroll in van mijn salaris?
Jouw salaris wordt bruto uitbetaald met aftrek van de wettelijke Loonheffing. Je opdrachtgever betaalt een opslag op jouw salaris. Hierin zijn onder meer de werkgeverslasten verwerkt en een bureaumarge voor onze dienstverlening. Dus wij komen niet aan jouw salaris.

3. Onder welke CAO val ik, die van de opdrachtgever of een andere?
Als Adecco Payroll medewerker val je onder de ABU CAO. Hierin staan jouw rechten als payroll medewerker en onze plichten jegens jou beschreven. Uiteraard  worden, conform de Wet Werk en Zekerheid,  diverse arbeidsvoorwaarden van het bedrijf waar je werkt eveneens  toegepast.
Klik hier om de volledige CAO in te zien.

4. Wat staat er allemaal op mijn loonstrook / jaaropgaaf?
Klik hier voor meer informatie over je loonstrook en jaaropgaaf.

5. Wanneer ontvang ik mijn vakantiegeld en andere reserveringen?
Je vakantiegeld wordt jaarlijks in mei uitbetaald. Vakantie-uren kunnen in overleg worden opgenomen. Bij einde dienstverband worden, alle vakantie-uren en vakantiegeldtegoeden via een eindafrekening uitbetaald.

6. Ik ben student, hoeveel mag ik maximaal bijverdienen dit jaar?
Als je onder het nieuwe stelsel studiefinanciering valt, dan mag je onbeperkt bijverdienen. Het nieuwe stelsel studiefinanciering geldt als je na of met ingang van 1 september 2015 bent gestart. Val je nog onder de oude regeling, dan is er een bijverdiengrens (in 2015 is dit bedrag € 13.856,11). Verdien je meer, dan overschrijdt je de bijverdiengrens. In dat geval moet je je studiefinanciering stopzetten met ingang van de maand dat je over de bijverdiengrens heen gaat.

7. Waar moet ik mijn werkbriefjes inleveren?
Adecco Payroll maakt geen gebruik meer van (papieren) werkbriefjes. Bij ons kun je je uren overal waar je een al dan niet mobiele internetverbinding hebt invoeren in ons systeem Adtime®. Je hoeft ook geen handtekening meer te vragen bij je leidinggevende. Hij of zij krijgt automatisch een berichtje waarin de uren goed- of afgekeurd kunnen worden.

8. Naar welke vestiging moet ik om me in te schrijven?
Adecco Payroll maakt geen gebruik van vestigingen waar je je kunt inschrijven. Inschrijven gaat via onze aanmeldingsset. Die kun je downloaden, printen, invullen, ondertekenen en per post naar ons opsturen. Vergeet niet dat je opdrachtgever ook moet tekenen en denk aan een kopie van je paspoort of identiteitskaart! Zodra wij je aanmeldingsset ontvangen hebben, maken we een arbeidsovereenkomst op. Dit is een contract tussen jou en Adecco Payroll. Tevens sluit Adecco Payroll een contract met de opdrachtgever (de organisatie waar je gaat werken). Mocht je nog vragen hebben dan kun je terecht bij jouw vaste contactpersoon.

9. Ik beschik niet over een e-mail adres, wat moet ik nu doen?
Het is noodzakelijk dat  je beschikt over een e-mailadres. Heb je een mobiele telefoon? Dan ontvangen we graag je nummer. Als je hulp nodig hebt bij het aanmaken van een e-mailadres dan helpen we graag.

10. Bouw ik pensioen op?
Na 26 gewerkte weken begin je met de opbouw van je pensioen bij het Stipp-pensioen. Kijk voor meer informatie op https://www.stippensioen.nl/