Win4Youth

 

Bij Adecco telt iedere kilometer

Win4Youth is in 2010 door de internationale Adecco organisatie opgezet als unieke loopmanifestatie ter ondersteuning van projecten voor jeugdeducatie. Zowel medewerkers als klanten hebben een indrukwekkend aantal kilometers gemaakt, onder meer in marathonverband. Voor elke vijf kilometer die is geregistreerd, heeft Adecco geld beschikbaar gesteld. In totaal is er € 220.000,- bij elkaar gelopen. Met het initiatief wil Adecco collega’s en klanten van over de hele wereld met elkaar
verbinden en haar kernwaarden uitdragen – Team Spirit, Customer Focus, Responsibility en Entrepreneurship. Maar bovenal wil Adecco het belang van jeugdeducatie onderstrepen door concreet bij te dragen aan projecten voor kansarme jongeren.

Bekijk ook de Win4Youth video

Gezien het succes van vorig jaar, wordt de actie dit jaar geprolongeerd. De loopschoenen zijn ingeruild voor de sportfiets. De lat ligt hoog. In totaal zet Adecco in op 12 keer de wereld rond, wat neerkomt op 500.000 fietskilometers. Alle individuele inspanningen tellen mee, maar er zullen ook groepsinspanningen plaatsvinden

 

Het geld wordt besteed aan goed onderwijs, vervolgopleidingen en professionele begeleiding voor kinderen en jongeren in Brazilië, Griekenland en de Filipijnen waarmee de fundamenten voor een betere toekomst worden gelegd. Ook worden de getroffen families van de collega's van Adecco Japan financieel ondersteund met de wederopbouw.



 

 

 

 Adecco Fietst met Leontien van Moorsel

Leontien van Moorsel is, sinds het einde van haar succesvolle sportcarrière onder meer succesvol actief als initiatiefneemster van de Leontien Ladies Ride. Leontien gaat zich in Nederland inzetten als ambassadrice van Win4Youth door gezamenlijk met collega's gedurende het jaar te gaan fietsen en spinnen. Tevens zullen een groot aantal collega's deelnemen aan de Leontien Ladies Ride. Zie ook www.leontien.nl

 

Win4Youth zowel voor Adecco medewerkers als relaties 

Voor de Adecco Group is Win4Youth het eerste Charity-Project waaraan alle interne medewerkers van Adecco Group Nederland, Adecco – Ajilon – Modis – Badenoch & Clark – Lee Hecht Harrison, kunnen deelnemen. Ook de kilometers van Adecco Group relaties tellen mee. De ondernemingen zetten in op de – sportieve en sociale – betrokkenheid van de teams en relaties en zijn ervan overtuigd dat het initiatief een enorm succes wordt. 

Dit initiatief loopt tot het eind van december 2011 en kent haar hoogtepunt in september: de beklimming van de Mont Ventoux. In totaal storten 72 Adecco Group medewerkers uit 42 landen zich op de befaamde beklimming van deze Alpen reus.

De eerste reacties zijn ronduit positief. Dat blijkt wel uit het grote aantal deelnemers die hebben deelgenomen aan Win4Youth 2010 en nu ook al kilometers hebben gefietst. Voor elke rit geldt: wie hieraan meedoet, moet beschikken over teamgeest, over de wil om kansen te grijpen en verantwoordelijkheid te nemen en over de wens om een positieve daad te stellen. En dat zijn precies de eigenschappen die kenmerkend zijn voor onze medewerkers en die wij zo belangrijk vinden.