UWV KCC

 
UWV is het Uitvoeringsinstituut voor Werknemersverzekeringen. In Nederland is iedere werknemer verzekerd voor de financiële gevolgen van ontslag, ziekte en arbeidsongeschiktheid. UWV verzorgt in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de werknemersverzekeringen, zoals WW, WIA, Wajong, WAO, WAZ, WAZO en Ziektewet. UWV beoordeelt bij iedere aanvraag of de klant voor een uitkering in aanmerking komt, de hoogte van het bedrag en de duur van de uitkering.

Adecco en UWV
Adecco ondersteunt de organisatie UWV Klantencontact bij het werven selecteren van nieuwe collega’s in de functie van klantadviseur.

Wat is Klantencontact?
UWV Klantencontact is de afdeling waar klanten terecht kunnen met hun vragen over werk of uitkering.  Vragen worden beantwoord via telefoon of via de mail. Wie start bij Klantencontact gaat eerst leren om via de telefoon vragen van klanten te beantwoorden. In de toekomst is er ook de mogelijkheid om te mailen met de klant. Samen zijn wij verantwoordelijk voor het leveren van een structurele inspanning om de vraag van de klant in één keer  juist te beantwoorden en om een positieve indruk achter te laten.

Ben jij diegene die dit samen met ons realiseert? 
Dan verzorgen wij de vakopleiding en ondersteuning om samen onze doelstellingen te bereiken.

Klantadviseur Roos vertelt over haar loopbaan bij UWV Klantencontact
Een baan voor langere tijd mét kosteloze interne opleiding en een eindejaarsuitkering, dat zag Roos wel zitten. Daarom werkt ze sinds begin dit jaar met plezier als klantadviseur bij UWV Klantencontact (KC). Ze is gestart met één belgroep maar krijgt er op korte termijn meerdere toegewezen. Uitdagend, net als de opleiding die ze binnenkort gaat volgen. Na het eerste half jaar wordt Roos opgegeven voor een 1,5 jarige mbo-3 Klantcontact vakopleiding. Helemaal betaald door UWV en de uitzendorganisatie, top!

Qua salaris is Roos voor nu tevreden met € 9,34 bruto per uur als klantadviseur in opleiding. Straks - met haar diploma op zak, een half jaar ervaring met twee belgroepen én een positieve beoordeling - wordt ze in een hogere schaal ingedeeld. Ze kan doorgroeien naar een salaris van +/- € 13,35 bruto per uur. Er zijn genoeg ontwikkelmogelijkheden dus voorlopig is Roos nog wel verbonden aan UWV KC. Misschien doorstromen naar opleider, coach of teammanager? Of gaat ze voor de mbo-4 opleiding? Het is allemaal mogelijk bij het dynamische, groeiende UWV!

Wij bieden jou
  • Werk voor minimaal 5 jaar.
  • Werken tijdens kantoortijden van maandag t/m zondag tussen 08:00 – 17:00 uur.
  • Contracturen tussen de 16 en 32 uur.
  • De eerste zes weken ben je 32 uur, vier volledige dagen beschikbaar in verband met de instroomopleiding. Afhankelijk van het aantal contracturen is er de mogelijkheid om 1 vast dagdeel in de week vrij te zijn. In overleg wordt je voorkeursdagdeel tijdens de werving en selectie worden je voorkeur aantal werkuren en –dagen besproken. Hierbij wordt rekening gehouden met jouw voorkeur maar ook met die van UWV.
  • Gedegen vakopleiding. Eerst  zes weken instroomleiding om het werk te kunnen uitvoeren en je vervolgens een jaar lang verder te verdiepen. Deze opleiding sluit je af met een erkend diploma op mbo-3 niveau.
  • Volgen van interne opleidingen, onder werktijd, om verschillende klantgroepen te kunnen ondersteunen, denk hierbij aan WIA, Ziektewet, WW, WAJONG.
  • Doorgroeimogelijkheid van klantadviseur in opleiding naar Klantadviseur. Hierbij hoort salarisgroei van schaal 4 naar schaal 5 conform UWV cao.
  • Reiskostenvergoeding conform UWV cao met een maximale vergoeding per dag van 8,50 auto en 9,55 openbaar vervoer. 
  • Eindejaarsuitkering (8,33% van je jaarsalaris)
  • Uurloon 9,34 euro. Na een jaar ontvang je bij goed functioneren een periodiek en is je salaris 10,21 euro. Ieder jaar heb je een beoordelingsgesprek waar je bij goed functioneren een periodiek ontvangt. 
Wij vragen van jou
  • Interesse en inzet om het werk optimaal uit te kunnen voeren.
  • Commitment voor de komende 5 jaar.
  • Omarmen van de ontwikkelingsmogelijkheden.
  • Empathisch vermogen.
  • Targets te zien als een kwalitatief aspect van het werk met als doel om te leren.
  • Werk-/denkniveau mbo-3.
  • Het kunnen overhandigen van een Verklaring Omtrent Gedrag.

Bekijk de video hieronder om een indruk te krijgen van het werken als klantadviseur bij het UWV:



Werken bij het UWV

Ben jij nieuwsgierig naar wat Adecco en UWV jou te bieden hebben? Per direct op zoek naar een servicegerichte functie waarbij je professioneel wordt opgeleid? Wil je werken binnen een customer service omgeving? Klik op onderstaande link om te bekijken op welke locaties de functie van Klantadviseur open staat en reageer!

Bekijk hier het actuele vacatureaanbod