Blog 1e week: Aan de slag als Directeur Uitvoering Klant en Service UWV

 
Zo relaxed als ik mij voelde tijdens de sollicitatie, zo gespannen was ik op mijn eerste dag als Directeur Uitvoering Klant en Service bij het UWV. Mijn eerste dag startte direct met het directieoverleg, wat een begin! Ik hoorde ontzettend veel interessante uitspraken voorbijkomen. Het enige wat ik kon doen, was aandachtig luisteren en meeschrijven. Als nieuweling in een organisatie, kan ik het iedereen aanraden om jezelf (waar mogelijk) zo veel mogelijk in het diepe te gooien. Je doet veel kennis op over het bedrijf, je leert mensen kennen en niet geheel onbelangrijk: het zorgt ervoor dat jouw werk direct van hoog niveau is!

Om de organisatie en mijn collega’s goed te leren kennen, heb ik in de maand juli meer dan 20 persoonlijke gesprekken gepland staan. Naast het feit dat het goed is om te horen wat mensen precies doen, is het ook ontzettend interessant om gezamenlijk te brainstormen. Het verbaasde mij hoe snel ik op deze manier het UWV heb leren kennen, iets wat van groot belang is als je in 1 maand iets wil betekenen voor de organisatie.

Nu ik een week later deze blog schrijf, ben ik al ontzettend veel nieuwe ervaringen rijker. Een maand lijkt kort, maar voor de Adecco Experience is deze insteek wat mij betreft precies goed. Er is ruimte om mee te lopen met de ‘echte directeur’ Henk van de Weitgraven, maar ook heb je tijdens deze maand de kans om iets terug te doen voor de organisatie. Ik geef aan het einde van deze maand een strategisch Social Media advies aan het management. Door direct heel intensief aan de slag te gaan in de organisatie, geloof ik dat je als enthousiaste jongeling echt een verschil kan maken.

Ik ben voor een overleg naar Den Haag gegaan, vandaag werk ik in Amsterdam, gisteren was ik in Groningen, en volgende week heb ik afspraken in Den Bosch en Utrecht. Geen 9 to 5 mentaliteit, en zeker geen ‘saaie kantoorbaan’. Kom maar op met die vergaderingen, besprekingen en Social Media, ik kan niet wachten!

Jan Roos