Staffingspecialisten van Adecco Group Nederland sturen internetgeneratie op geheime missie bij KNVB


“Met deze speelse internetcampagne zeggen we: ga altijd uit van je eigen talent!”

Zaltbommel, 12 september 2011 – Op 12 september gaat www.missionknvb.nl live. Deze internetbelevenis vormt de spil van de nieuwe viral marketingcampagne van Adecco Group Nederland. De allround aanbieder van general en professional staffing services zegt hiermee: niets is onmogelijk, als je maar uitgaat van je eigen talent. Het bewijs voor deze stelling zit in de staart van de campagne. Wie hoog scoort, maakt kans op een superieure profdag bij de KNVB in Zeist.

Iedereen maakt kans op een ‘profdag’ bij de KNVB
Iedereen kan meespelen op www.missionknvb.nl. De competitie neemt een paar minuten in beslag. Je verdient punten door vragen te beantwoorden en door de missie in je eigen sociale netwerk te promoten. Hoe meer van jouw vrienden meedoen, hoe hoger je score. Er zijn elf profdagen te verdienen, in een functie die past bij het profiel dat je via de carrièrecompetitie achterlaat. Dat kan variëren van KNVB Persvoorlichter tot Teammanager Jong Oranje. De KNVB, waarmee Adecco Group Nederland als partner/leverancier verbonden is, was direct enthousiast over het idee. Luister maar naar het welkomstwoord van Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal.

Sneeuwbaleffect op social media
Basisprincipe is dat er binnen de social media een sneeuwbaleffect ontstaat. Adecco zet diverse middelen in om de sneeuwbal aan het rollen te brengen. Uiteindelijk moet de netwerkpopulatie zelf zorgen voor vaart en massa. Rinus Wittenberg, Marketing Manager Adecco Group Nederland: “Met de KNVB hebben we een belangrijke troef in handen. Wie houdt er niet van voetbal en van Oranje? De ‘profdag’ die je kunt winnen, biedt een uitzonderlijke kans om bij de grootste sportorganisatie van Nederland in de keuken te kijken. Een ervaring die je nooit vergeet!”

‘Een beetje reuring op het internet’
Mission KNVB gaat officieel van start op 12 september en loopt tot half november. Het elftal van winnaars gaat nog dit jaar een dag of langer stage lopen bij de KNVB. Hoofddoel van de campagne is jong talent bewust te maken van hun eigen mogelijkheden en van de carrièreperspectieven die Adecco Group Nederland biedt. Tegelijkertijd hoopt Rinus Wittenberg op een mooie impuls voor de naamsbekendheid van zijn werkgever en op ‘een beetje reuring’ op het internet.

Over Adecco Group Nederland
Adecco Group Nederland bestaat uit Adecco (General Staffing), Ajilon Professionals, Badenoch & Clark en Modis (Professional Staffing) en Lee Hecht Harrison (outplacement, loopbaanverandering, talentontwikkeling). General Staffing strekt zich uit tot vrijwel alle voorkomende sectoren. Professional Staffing spitst zich toe op de vakgebieden Engineering, Finance, ICT, Informatiemanagement, Legal en Life Sciences. In Nederland is Adecco actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 150 vestigingen. Wereldwijd is de Adecco Group de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 29.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.900 kantoren in meer dan 60 landen.

Aan de redactie: Beleef de ‘carrièrecompetitie’ zelf op www.missionknvb.nl, mail rinus.wittenberg@adecco.nl voor aanvullende informatie of bel 06 – 53 91 97 96
Volg ons op Facebook, Hyves, Twitter of LinkedIn