Ajilon TTP toont met eigen magazine het gezicht van ‘Generatie Next’


Zaltbommel 21 oktober 2011 – Deze week is de eerste editie verschenen van TTP NEXT, het nieuwe relatiemagazine van generatiespecialist en carrièrecoach Ajilon TTP Young Professionals. De eigenzinnige dienstverlener luidt hiermee een nieuwe fase in als onderdeel van Ajilon Professionals, het label voor professional staffing van Adecco Group Nederland. Er is een gedrukte en een online versie. De laatste is door te bladeren of te downloaden op ajilon.nl.

Met grensverleggende carrièrediensten en gespecialiseerde traineeships overbrugt Ajilon TTP de kloof tussen de arbeidsmarkt en de ‘Generatie Next’, waaraan de titel van het nieuwe magazine is ontleend. Hierbij ligt de focus op de werkgebieden Engineering, Finance, Informatiemanagement en IT, waarin verandering en vernieuwing de norm zijn. Traineeships in informatiemanagement zijn vooral in trek bij overheden. Ajilon TTP draagt actief bij aan verdere professionalisering in dit relatief nieuwe vakgebied, onder meer met de jaarlijkse uitreiking van de TTP Talentprijs.
 
Anders kijken, anders denken
Ajilon TTP onderscheidt zich in ‘anders kijken en anders denken’. “Er is geen reden waarom een student Kunstgeschiedenis zich niet zou kunnen ontpoppen tot IT expert of waarom een bouwkundig ingenieur zich niet zou kunnen toeleggen op installatietechniek”, zegt directeur Maurice Peeters. “In plaats van ons blind te staren op vakinhoudelijke competenties, kijken wij liever naar aspecten als motivatie, leervermogen, sociale intelligentie en veranderingsgezindheid. Zo zoeken we nieuwe invalshoeken voor het vinden en binden van talent, op een arbeidsmarkt die merkbaar krapper wordt. Op die manier houden we de arbeidspopulatie van onze opdrachtgevers vitaal en geven we jong talent net even dat welkome duwtje in de rug om hun eigen richting en stijl te ontdekken.”
 
In het nieuwe magazine, TTP NEXT, leggen zowel Young Professionals als opdrachtgevers aanstekelijke getuigenissen af van hun bijzondere ervaringen met de grensverleggende werkwijze van Ajilon TTP. Peeters hierover, in het redactionele voorwoord: “We hebben onze trainees aangemoedigd zich eerlijk en open uit te spreken. Ook tegen onze klanten hebben we gezegd: vertel oprecht wat je
van ons vindt. Want ook wij blijven graag leren!”
 
Over Adecco Group Nederland
Adecco Group Nederland bestaat uit Adecco (General Staffing), Ajilon Professionals, Badenoch & Clark en Modis (Professional Staffing) en Lee Hecht Harrison (outplacement, loopbaanverandering, talentontwikkeling). General Staffing strekt zich uit tot vrijwel alle voorkomende sectoren. Professional Staffing spitst zich, voor (young) professionals, toe op de vakgebieden  Engineering, Finance, ICT, Informatiemanagement, Legal en Life Sciences. In Nederland is Adecco actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 150 vestigingen. Wereldwijd is de Adecco Group de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 33.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.500 kantoren in meer dan 60 landen.
 
Noot voor de redactie
Voor algemene bedrijfsinformatie verwijzen wij graag naar www.ajilon.nl en/of www.adecco.nl. Voor aanvullende informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Marketing Manager Adecco Group Nederland, Rinus Wittenberg, 06-53919796 of rinus.wittenberg@adecco.nl. Het magazine is te downloaden http://tinyurl.com/TTP-Magazine