'We zetten elkaar en de wereld in beweging met Win4Youth'

• 1-12-2016
  • Client
  • Candidate

Beweging, verandering, groei. Dat zit in onze genen. We geloven dat werk verandering en groei stimuleert. Bij individuele mensen, bij organisaties. En we gebruiken ons werk om elkaar en de wereld om ons heen in beweging te zetten. Soms heel letterlijk. Verleg een steen in een rivier en het water loopt anders.

Verleg een steen in een rivier en het water loopt anders. Dat doen we met Win4Youth, het unieke mvo-initiatief van Adecco. De rivier gaat er hárder door stromen. Voor een heleboel jongeren die dankzij leer- en ontwikkelprojecten meer kans hebben om vooruit te komen. Dat is het goede-doelen-deel waar Win4Youth in 2010 voor werd opgezet.

'Hand in hand over de finish’

Zes supersportieve jaren verder blijkt dat de sportieve stroom ook ons verandert. Want Win4Youth werkt ook in ons voordeel. We ontdekken het plezier van bewegen om eigen grenzen te verleggen. Om gezonder, sterker en fitter te worden. Persoonlijke records vliegen je om je oren, kilo’s vliegen er bij sommige collega’s af. Individuele prestaties en Team Spirit gaan hand in hand. Deelnemers aan lokale en landelijke sportevenementen gaan vaak letterlijk hand in hand de finish over.

In 2016 werden op drie manieren kilometers gedraaid: lopend, fietsend en zwemmend. Met als internationaal hoogtepunt: de Lanzarote Triatlon op 27 augustus. En als één van de landelijke toppers: de Zevenheuvelenloop – een run van 15 kilometer op een extra zwaar parcours. Er deden 50 Adecco-helden aan mee. Ze hielden er een dikke medaille aan over. En het gevoel van onoverwinnelijkheid.

‘Grenzen verleggen, bergen verzetten’

We konden ons op een unieke manier voorbereiden. 2016 was namelijk ook het jaar waarin drie schitterende trainingsprogramma’s het licht zagen. Het Golden programma voor wie op basis van een persoonlijk schema wil bewegen; een Diamond programma voor wie een stap verder wil, met een zwaarder trainingsschema en een ‘coaching-app’; het Platinum programma voor wie grenzen wil verleggen en bergen wil verzetten.

Zo kreeg bewegen er een dimensie bij. En dat gaan we in 2017 merken. Want 2016 was buitengewoon succesvol, in 2017 ligt de lat minstens zo hoog. Ook dit jaar gaan we de sportieve show stelen met kleine en grote initiatieven. Wie mee wil bewegen, is welkom. Collega’s, klanten, flexwerkers, samen zetten we de wereld in beweging. Samen verleggen we stenen in rivieren. Met werk als middel en vooruitgang als doel.