CEO for One Month biedt jong talent top-werkervaring

• 28-3-2017
  • Adecco Group
Adecco Group, wereldwijd marktleider op het gebied van personeelsoplossingen, heeft de vierde, wereldwijde editie gelanceerd van ‘CEO for One Month’, onderdeel van het wereldwijde Adecco Group Way to Work-programma. Het programma leverde in 2016 meer dan 54.000 inschrijvingen op en dit jaar krijgen 49 ambitieuze kandidaten van over de hele wereld de kans om in hun eigen land mee te lopen met de leidinggevenden van Adecco Group. Een van deze kandidaten zal worden geselecteerd om een maand lang samen te werken met Alain Dehaze, CEO van Adecco Group. Het programma helpt jongeren om hun inzetbaarheid en carrièrevooruitzichten te verhogen door uiterst effectieve praktijktrainingen.

Volgens de International Labour Organization van de VN bedroeg het aantal werkloze jongeren in 2016 71 miljoen. Tegelijkertijd creëert de 4e industriële revolutie nieuwe banen, waarvoor nieuwe vaardigheden en werkhoudingen nodig zijn waarover slechts weinigen beschikken. Werkgevers klagen over het gebrek aan traditioneel onderwijs dat de vaardigheden levert die zij nodig hebben, en roepen om meer project- en sociale vaardigheden. De Global Talent Competitiveness Index 2017, het rapport van INSEAD en Adecco Group over het talentconcurrentievermogen van landen en steden, laat zien dat toonaangevende landen, zoals Zwitserland, Singapore en de Scandinavische landen meer succes hebben bij het bestrijden van jeugdwerkloosheid. Voor een deel is dit te danken aan onderwijssystemen die ervarings- en projectgerelateerd onderwijs stimuleren en praktijktrainingen aanbieden bijvoorbeeld in de vorm van stages.

Het ‘Way to Work’-programma belichaamt het doel van Adecco Group om jonge mensen kansen te bieden en ze te laten opbloeien door de kracht van werk. Ons ‘CEO for One Month’-programma is specifiek gericht op ambitieuze jonge talenten en biedt hen een unieke kans. Ze kunnen hun inzetbaarheid enorm vergroten door praktijkervaring op te doen aan het roer van een toonaangevende multinational. Ook voor ons is het programma een geweldige kans. Door omgekeerd mentorschap krijgen we te maken met frisse benaderingen van zakelijke uitdagingen en versterken we ons talentkanaal met uitzonderlijk vaardige en diverse kandidaten van over de hele wereld”, aldus Alain Dehaze, CEO van Adecco Group.

Adecco Group lanceerde in 2013 Way to Work om af te rekenen met jeugdwerkloosheid en gebrek aan vaardigheden, de inzetbaarheid van jongeren te vergroten en hen toegang te verschaffen tot de wereld van werk. Via Way to Work biedt Adecco Group jonge mensen stageplekken (meer dan 10.500 tussen 2015 en 2016), loopbaanbegeleiding en training, én de mogelijkheid om ‘CEO for One Month’ te worden.

Kandidaten die mee willen doen kunnen zich inschrijven via de CEO for One Month pagina. De eerste screening wordt gevolgd door een proces van sollicitatiegesprekken met experts van Adecco Group in de deelnemende landen. De functie is inclusief een salaris ter ondersteuning van de opleiding en ontwikkeling van de succesvolle kandidaat. De geselecteerde ‘CEO’s for One Month’ krijgen na hun aanstelling voor één maand, verdere begeleiding en professionele kansen van Adecco Group.

Bekijk het interview met Camille Clement, ‘CEO for One Month’ van Adecco Group in 2016
Bekijk de toespraak van Camille Clement tijdens de Global Leaders Conference van Adecco Group

Neem voor meer informatie contact op met Malou Hoes, Marketing & Communicatie Manager Adecco Group Nederland, Malou.hoes@adecco.nl, 0418-784008.