Adecco Group Nederland start programma 'CEO for One Month'

• 8-3-2017
  • Adecco Group

Zaltbommel, 8 maart 2017- The Adecco Group in Nederland werft voor het vierde jaar op rij een ‘CEO for One Month’ als onderdeel van het internationale Way to Work MVO-programma. Jongeren kunnen zich tot 21 maart aanmelden voor de functie van CEO van Adecco Group Nederland. Met dit programma wil Adecco Group Nederland jongeren helpen om hun inzetbaarheid te vergroten en carrièrevooruitzichten te verbeteren.

Betere arbeidsmarktpositie door praktijkervaring

Het Way to Work-programma van Adecco Group biedt jonge mensen kansen om zich te ontwikkelen door de kracht van werk. Het CEO for One Month-programma is specifiek gericht op ambitieuze jonge talenten. Zij kunnen praktijkervaring opdoen door aan het roer te staan van een toonaangevende multinational en zo hun inzetbaarheid vergroten.

Hans Pruis, CEO Adecco Group Nederland: ‘De banen, talenten en carrières van morgen vragen om een geheel nieuwe invulling van scholing en ontwikkeling. In de toekomst draait het om andere competenties dan waar jongeren nu voor opgeleid worden. Het goed benutten en begeleiden van talent is essentieel voor de vooruitgang binnen organisaties, groei van onze (kennis)economie en het terugdringen van jeugdwerkloosheid. Uit de Global Talent Competitiveness Index 2017 van het talentconcurrentievermogen van landen blijkt dat Nederland wereldwijd de 11e positie inneemt als het gaat om het aantrekken en behouden van talent. Om mee te blijven doen op het wereldtoneel moet Nederland alles op alles zetten om talent te ontwikkelen. Het Way to Work-programma maakt zich hier sterk voor en biedt jongeren een betere arbeidsmarktpositie door hen toegang te verschaffen tot de wereld van werk via stageplekken, loopbaanbegeleiding en training.’

CEO for One Month

Nederlandse kandidaten kunnen tot en met 21 maart solliciteren naar de functie CEO for One Month bij Adecco Group Nederland. De sollicitatieprocedure bestaat uit diverse programmaonderdelen, waaronder een CEO bootcamp, een speeddate met de CEO van Adecco Group Nederland, Hans Pruis, en een meeloop dag binnen het bedrijf. Op 11 mei wordt bekendgemaakt wie van 22 mei tot en met 23 juni CEO van The Adecco Group in Nederland wordt. Alle 60 landen waar Adecco actief is, doen mee met het CEO for One Month-programma. Uiteindelijk kunnen de 60 talenten die wereldwijd zijn geselecteerd als CEO for One Month, solliciteren naar de functie Global CEO for One Month 2017 bij The Adecco Group.

Over The Adecco Group

Adecco is wereldwijd nummer 1 in HR-oplossingen. Ons werk is mensenwerk. Mensen zoals onze klanten, onze kandidaten, nieuwe medewerkers of onze collega’s. The Adecco Group in Nederland bestaat uit Adecco, Ajilon, Badenoch & Clark, Pontoon en Lee Hecht Harrison. Adecco biedt General Staffing Services aan alle sectoren. Ajilon biedt bedrijven, overheden en non-profit organisaties persoonlijke en deskundige oplossingen voor Professional Staffing vraagstukken met de focus op Engineering, Finance, IT, Technology en Young Professionals.

Voor meer informatie: www.adecco.nl