Olympisch kampioen Fabian Cancellara godfather van Win4Youth

• 20-12-2016
  • Candidate
  • Client
Adecco Group, wereldwijd marktleider op het gebied van HR-solutions, heeft zojuist het Win4Youth programma voor 2017 gelanceerd. In de afgelopen acht jaar heeft Win4Youth meer dan € 2 miljoen ingezameld voor verschillende stichtingen over de hele wereld die zich inzetten om kinderen een betere start in het leven te geven. De godfather van dit jaar is Zwitsers wielrenner − meervoudig wereldkampioen en tweevoudig olympisch kampioen − Fabian Cancellara.
Bij het Win4Youth programma zijn medewerkers van Adecco Group, partners en klanten in meer dan 60 landen betrokken. Voor alle kilometers die ze zwemmen, fietsen of hardlopen doneert Adecco Group aan jeugdontwikkelingsprogramma’s van zes zorgvuldig geselecteerde stichtingen (zie de lijst onderaan dit bericht). De medewerkers van Adecco Group doen ook vrijwilligerswerk bij de stichtingen: ze helpen met de dagelijkse werkzaamheden en zien met eigen ogen hoe Win4Youth het werk van de stichtingen steunt.

Win4Youth laat zien hoe motiverend sport is. Team spirit, het opnemen tegen collega’s van over de hele wereld en de kans om deel te nemen aan evenementen met wereldwijde topsporters heeft ervoor gezorgd dat Win4Youth een van de meest succesvolle CSR-initiatieven van Adecco Group is. Voor 2017 is het doel om het recordaantal van 4,3 miljoen kilometer te behalen door te zwemmen, fietsen of hardlopen

Fabian Cancellara, de godfather van Win4Youth 2017, komt uit Zwitserland en is voormalig wielrenner en tweevoudig winnaar van een gouden plak op de olympische spelen. Hij is een van de grootste Europese wielrenners van zijn generatie, heeft meerdere wereldkampioenschappen en eendagsklassiekers gewonnen en is bij zijn fans nog steeds razend populair vanwege zijn toewijding en onconventionele renstijl die hem de bijnaam ‘Spartacus’ opleverde. Fabian zal deelnemen aan verschillende Win4Youth evenementen en aan de grote finale, de Gavà Triatlon vlakbij Sitges, Spanje, in september 2017. Voormalig Win4Youth 'godparents' zijn, onder andere, Kim Clijsters, Eddy Merckx en Alex Zanardi.

Fabian Cancellara zei: “Win4Youth is een fantastisch programma dat over de hele wereld mensen helpt die moeite hebben met het vinden van werk door hun leeftijd, achtergrond, handicap of andere factoren. Ik ben oprecht vereerd dat Adecco Group mij heeft gevraagd om godfather te zijn van het programma. Ik zal alles doen wat ik kan om iedereen die hierbij betrokken is − van medewerkers tot klanten en partners – aan te moedigen om mee te doen en alles te geven wat ze kunnen voor dit geweldige initiatief.”

Shanthi Flynn, Chief HR Officer van de Adecco Group, zei: “Het blijvende succes van Win4Youth is een van de resultaten waar we het meest trots op zijn. De begunstigden zijn zes stichtingen van over de hele wereld die kinderen in nood helpen, wat in de lijn ligt van onze inzet om jonge mensen te helpen bij een zo goed mogelijke start in het leven. Ik sta versteld van de toewijding en het kameraadschap die bij Adecco Group ontstaan door de kracht van sport. Ik heb er alle vertrouwen in dat we ons record kunnen verbreken en in 2017 die 4,3 miljoen kilometer gaan halen!”

Ga voor meer informatie over Win4Youth naar de Facebookpagina van Win4Youth of neem contact op met Malou Hoes, Marketing & Communicatie Manager Adecco Group Nederland, Malou.hoes@adecco.nl, 0418-784088

Over Win4Youth
Het Win4Youth initiatief is een programma voor sport en de ontwikkeling van vaardigheden waarbij onze medewerkers, klanten en partners van over de hele wereld betrokken zijn. Het belangrijkste doel van Win4Youth is het verkrijgen van een donatie van de Group voor benadeelde kinderen en hun familie, om hun toekomstige kansen op succes en een normaal leven te vergroten. Tegelijkertijd krijgen medewerkers de kans om de waarden van het bedrijf uit te dragen en fit te blijven. Voor iedere kilometer die wordt afgelegd door een medewerker, partner of klant, doneert Adecco Group geld aan geselecteerde stichtingen over de hele wereld.

Over Adecco Group Nederland
Adecco Group Nederland bestaat uit Adecco, Ajilon, Badenoch & Clark, Pontoon en Lee Hecht Harrison. Adecco biedt General Staffing Services aan alle sectoren. Ajilon biedt bedrijven, overheden en non-profit organisaties persoonlijke en deskundige oplossingen voor Professional Staffing vraagstukken met de focus op Engineering, Finance, ICT, Technology en Young Professionals. In Nederland is Adecco actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 100 vestigingen. Wereldwijd is Adecco de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 33.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.100 kantoren in meer dan 60 landen. Dagelijks verbindt Adecco meer dan 700.000 flexwerkers en professionals met opdrachtgevers. De Adecco Group is een Fortune Global 500 onderneming.