Adecco biedt flexwerkers perspectief op hypotheek

• 11-12-2016
  • Candidate
Flexwerkers die actief zijn voor Adecco Group Nederland kunnen met ingang van januari 2017 een perspectiefverklaring aanvragen. Hiermee is hun kans op een hypotheek even groot als die van werkenden met een vast contract. Hans Pruis, CEO  bij Adecco Group Nederland: “Dit is een enorme positieverbetering voor mensen met een flexibel arbeidscontract. Het is een erkenning voor het feit dat flexibel werken een nieuwe standaard is en voor voldoende inkomensstabiliteit zorgt om een hypotheek af te sluiten om daarmee een woning te kopen.

Adecco Group Nederland, waarvan naast Adecco ook Ajilon, Badenoch & Clark, Pontoon en Lee Hecht Harrison deel uitmaken, is per begin januari aangesloten bij het ‘Register Perspectiefverklaring’, dat momenteel in oprichting is. Dit orgaan gaat verklaringen afgeven aan vooraf goedgekeurde personeelsbemiddelaars.  Het is een initiatief van de ABU (Algemene Bond Uitzendondernemingen), dat de afgelopen drie jaar heeft geëxperimenteerd met de perspectiefverklaring, Bij deze pilot waren onder meer de AFM, Vereniging Eigen Huis, NHG en diverse banken en hypotheekverstrekkers betrokken. Vooruitlopend op definitieve procedures voor de toelatingscriteria, mogen Adecco en enkele andere uitzenders de perspectiefverklaring al per 1 januari 2017 gaan verstrekken.

Flexwerkers krijgen toegang tot volledig hypotheekaanbod

Alle flexwerkers die minimaal een jaar via Adecco aan het werk zijn, komen in principe voor de perspectiefverklaring in aanmerking. Zij moeten haar zelf aanvragen. Toekenning van de verklaring is afhankelijk van een data-analyse van de arbeidsmarktpositie en duurzame inzetbaarheid, die wordt aangevuld met een professioneel oordeel van Adecco zelf, op basis van cv, werkervaring, referenties, testen en interviews. Met de perspectiefverklaring op zak hebben flexwerkers toegang tot het hypotheekaanbod van veel grote hypotheekverstrekkers van Nederland. Bovendien kunnen ze profiteren van de Nationale Hypotheek Garantie (NHG).

‘Erkenning voor flexwerkers’

Adecco Group Nederland CEO Hans Pruis: “De perspectiefverklaring is een doorbraak. De rechten en kansen van flexwerkers worden hiermee gelijk getrokken met die van werknemers met een vast contract. Bijzonder is het brede draagvlak. Alle grote banken doen mee. Dit is een belangrijke erkenning voor flexwerkers en een grote stap naar een volwaardige acceptatie van flexibel werken.”

Over Adecco Group Nederland

Adecco Group Nederland bestaat uit Adecco, Ajilon, Badenoch & Clark, Pontoon en Lee Hecht Harrison. Adecco biedt General Staffing Services aan alle sectoren. Ajilon biedt bedrijven, overheden en non-profit organisaties persoonlijke en deskundige oplossingen voor Professional Staffing vraagstukken met de focus op Engineering, Finance, ICT, Technology en Young Professionals. In Nederland is Adecco actief met circa 1.000 medewerkers vanuit ruim 100 vestigingen. Wereldwijd is Adecco de grootste aanbieder van HR-oplossingen met meer dan 33.000 medewerkers, actief vanuit ruim 5.100 kantoren in meer dan 60 landen. Dagelijks verbindt Adecco meer dan 700.000 flexwerkers en professionals met opdrachtgevers. De Adecco Group is een Fortune Global 500 onderneming.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met Babs van de Voort, Marketing & Communicatie Manager Adecco Group Nederland, 0418-784008,  Voor algemene informatie verwijzen wij u naar www.adecco.nl.