Missie geslaagd!

 

Eind november heeft op het bondskantoor in Zeist een feestelijke bijeenkomst plaatsgevonden om de succesvolle virale campagne Mission KNVB te vieren. Winnaars van de door Adecco, Ajilon Professionals en KNVB geïnitieerde internetcompetitie hebben kennis gemaakt met de omgeving waar en de collega’s met wie ze binnenkort één of meerdere dagen aan de slag gaan. De winnaars wacht een leerzame ‘meeloopdag’ op het bondsbureau in Zeist. De functies variëren van ‘professional in finance’ tot KNVB Persvoorlichter of Teammanager Jong Oranje. Ruim 1.900 deelnemers hebben meegedongen naar de 11 KNVB posities die op het spel stonden.

Mission KNVB, geïnitieerd door Adecco Group Nederland, HR-Solutions partner van de KNVB, gaat de boeken in als de eerste virale campagne in de flexbranche. Het verzoek aan de KNVB om in deze campagne gezamenlijk op te trekken, is in Zeist direct met open armen ontvangen. Half september ging de campagne van start. Eigen medewerkers van Adecco, Ajilon en de KNVB brachten de sneeuwbal via de social media aan het rollen. Op 6 november klonk het eindsignaal.

Boven verwachting

De uitdaging voor deelnemers was een aantal carrièrevragen te doorlopen en zoveel mogelijk stemmen te verzamelen onder ‘vrienden’ en ‘volgers’. In totaal zijn er 5.385 stemmen uitgebracht op 1.936 deelnemers. Kort na 6 november zijn elf winnaars bekendgemaakt, die een persoonlijke uitnodiging hebben ontvangen om zich in Zeist te melden.

Met meer dan 70.000 websitebezoekers en ruim 1.900 deelnemers heeft Mission KNVB de verwachtingen ruimschoots overtroffen. Het belangrijkste doel was het leggen van een link tussen de merken Adecco en Ajilon Professionals en de nieuwe media die vandaag de dag een hoofdrol spelen in de contacten met jong talent. Adecco Group Nederland is op alle relevante social media actief aanwezig. Mission KNVB heeft overigens ook waardevolle contacten opgeleverd met talenten die wel iets zien in een loopbaan via Adecco of Ajilon Professionals. Dat is uiteraard een mooi neveneffect van de campagne.