Een dag niet getwitterd, een dag niet geleefd?

 

Deze moderne variatie op een oud gezegde lijkt misschien zwaar aangezet, maar let op! Volgens onderzoek van Cisco Systems vinden studenten en jonge professionals onbeperkte toegang tot social media op de werkplek belangrijker dan de hoogte van hun salaris. U zult daar als werkgever terdege rekening mee moeten houden.

Het staat allemaal in het onderzoeksrapport The New Workplace Currency. En de subtitel zet meteen de toon: ‘It’s not just salary anymore…’. De nieuwe generatie beoordeelt uw werkgeverschap op hele andere factoren. Waaronder dus: onbeperkte toegang tot social media. Op de werkplek en in werktijd, wel te verstaan. Volgens onderzoekers zal deze onverbiddelijke behoefte een cruciale rol gaan spelen bij de werkgeverskeus. Organisaties die het gebruik van social media verbieden of aan strenge regels onderwerpen, krijgen het nakijken, volgens de onderzoekers. Zelfs al biedt u een veel hoger salaris dan uw concurrenten! Meer opmerkelijke resultaten vindt u in het onderzoeksrapport.