Generatie Einstein

 

Workshop Generatie Einstein binden en boeien

De Baak

Binden en boeien van de Young Professionals ofwel “de generatie Einstein”. Do en don'ts!
‘Generatie Einstein: slimmer, sneller en socialer!’, aldus de titel van het in boek (2006), waarin de jongeren worden geportretteerd, die zijn geboren tussen 1980 en 2000. Het is de generatie die is opgegroeid met een overweldigend tv-aanbod, internet, weblogs, hyves, mobiele telefonie en een ‘overkill’ aan informatie. Ze zouden slimmer zijn dan alle voorgaande generaties, sneller reageren op de wereld om hen heen en beter in staat om meer dingen tegelijk te doen. Dat biedt perspectieven, zou je zeggen, voor bedrijven die zitten te springen om nieuwe medewerkers. Maar is het bedrijfsleven voldoende op deze nieuwe generatie ingesteld?

Hoe spreken we de Einstein-generatie wel doeltreffend aan?

De auteurs van ‘Generatie Einstein’ (J.Boschma en I. Groen) hebben op basis van gesprekken met jongeren niet alleen geconcludeerd dat ze ‘slimmer, sneller en socialer’ zijn, maar ook dat ze de wereld anders beleven en bekijken. Dure tv-commercials blijken hun doel voorbij te schieten; er worden websites gelanceerd waar jongeren totaal niet warm voor lopen; campagnes blijken niet aan te slaan; ‘jongerenfilms’ floppen al tijdens de première. Hoe spreken we de Einstein-generatie wel doeltreffend aan? Langs welke kanalen zijn jongeren te bereiken en uit welke elementen moet de boodschap bestaan voor de broodnodige identificatie?

Ontdek de Einstein-generatie zelf!

Adecco en de Baak Management Centrum VNO-NCW nodigen het lokale bedrijfsleven uit om zelf op zoek te gaan naar het antwoord, dat niet alleen succesbepalend is voor de arbeidsmarktcommunicatie, maar evenzeer voor de toekomstige verhoudingen tussen werkgever en werknemer. Speciale werkontbijten rond het thema ‘Generatie Einstein’ bieden nieuwe inzichten. De kansen en uitdagingen worden besproken; er worden handvatten aangereikt voor effectieve communicatie. Door middel van een multimediaal netwerkspektakel kunnen deelnemers rechtstreeks met vertegenwoordigers van de ‘Generatie Einstein’ in contact treden.